Met Audi on demand kunt u bij een Audi verdeler een Audi huren voor een periode van 0 tot 30 dagen.
Wie zijn MyMove en Lab-Box?
MyMove is een product van Lab-Box NV, een dochteronderneming van D'Ieteren Automotive NV.
Waar kan ik een Audi huren?
Het Audi on demand-programma is momenteel beschikbaar in een proeffase bij een beperkt aantal Audi verdelers. Vraag uw verdeler of hij deze service aanbiedt, of bezoek onze website www.audi.be
Voor welke doeleinden kan ik een Audi on demand huren?
Hebt u een vervangwagen nodig voor een paar uur of voor een dag of twee? Een weekendje aan zee met vrienden? Een ruime auto voor uw gezinsvakantie? Alles is mogelijk. Er gelden echter enkele beperkingen. Controleer de algemene huurvoorwaarden die beschikbaar zijn in het aanvraagmenu.
Maak uw account aan op de Audi on demand-app
Wat zijn de voorwaarden voor het huren van een wagen via Audi on demand ?
De volgende voorwaarden zijn van toepassing: - u moet in het bezit zijn van een geldige identiteitskaart en rijbewijs - u moet minstens 21 jaar oud zijn - u beschikt over een geldige kredietkaart (VISA of MasterCard). Prepaid betaalkaarten worden niet aanvaard.
Ik heb problemen met het uploaden van een foto van mijn ID-kaart of rijbewijs
Neem contact op met MyMove in de app via het menu "Help & Support", of via e-mail (info@mymove.be). U kunt ook rechtstreeks bij uw Audi verdeler een wagen reserveren, op voorwaarde dat deze beschikbaar wordt gesteld in het Audi on demand-programma.
Ik heb een foto van mijn identiteitsdocumenten geüpload. Waarom moet ik wachten?
De verificatie van uw ID en rijbewijs gebeurt in real time. Dit proces kan enkele minuten duren. Duurt het langer? Neem dan contact op met MyMove support.
Een wagen reserveren
Ben ik er zeker van dat de weergegeven wagens die van de verdeler van mijn keuze zijn?
In de app kunt u de verschillende pick-up locaties openen door rechtsboven op het menu pictogram te klikken. Bovenaan kunt u de locatie wijzigen. De beschikbare wagens kunnen van plaats tot plaats verschillen.
Is de getoonde wagen ook echt het wagen waarmee ik zal rijden?
Ja, in tegenstelling tot traditionele verhuurbedrijven die generieke foto's tonen, is de wagen die u reserveert ook echt de wagen waarmee u zult rijden. In uitzonderlijke situaties kan het voorkomen dat het gereserveerde voertuig niet meer beschikbaar is, maar in dat geval zal uw Audi verdeler u een oplossing bieden om uw mobiliteit te verzekeren.
Ik wil het voertuig buiten de kantooruren ophalen en/of terugbrengen. Is dit mogelijk?
Ja. Met de app kunt u 's avonds laat of 's morgens vroeg een wagen ophalen en deze na sluitingstijd terugbrengen.
Is de weergegeven prijs een vast bedrag?
Nee. De prijs die in de toepassing wordt weergegeven, wordt berekend op basis van de gereserveerde periode en het gewenste model. Indien de wagen voor of na de gereserveerde periode wordt teruggebracht, zal een prijsaanpassing worden gemaakt en in rekening worden gebracht.
Gebruik van de wagen
Hoe weet ik waar de wagen zich bevindt?
De wagen moet worden opgehaald en teruggebracht naar de Audi verdeler waar u deze heeft gereserveerd. Zodra uw huurperiode begint, wordt de geolocatie van de wagen weergegeven in de app. U kunt de gehuurde wagen herkennen aan het kenteken en de foto in uw reservatie. Gelieve er rekening mee te houden dat geolocatie niet mogelijk is vóór het begin van de gereserveerde periode.
Ik zal er op voorhand zijn. Kan ik al vertrekken met mijn gehuurde wagen?
Zolang de wagen beschikbaar is, kunt u deze al in gebruik nemen vanaf 30 minuten voor het begin van de geboekte periode.
Ik heb een wagen geboekt vanaf 10 uur (voorbeeld) maar ik kom te laat aan. Moet ik betalen voor de tijd die is verstreken?
Ja, de tijd die is verstreken vanaf het begin van de huurperiode wordt gefactureerd.
Wat moet ik doen als ik schade opmerk voor ik in de wagen stap?
Het is de verantwoordelijkheid van de bestuurder om alle opgemerkte schade te melden, door foto's te maken via de app, vóór u in de wagen stapt. Indien schade niet voor gebruik wordt gemeld, kan de bestuurder aansprakelijk worden gesteld.
Ik wil de autosleutels gebruiken. Is dit mogelijk?
Ja, in dit geval moet u de wagen ophalen tijdens de openingstijden van de Audi verdeler. Vraag de sleutels aan de lokale Audi on demand manager.
Moet ik tanken op de terugweg?
Ja, als bestuurder bent u verplicht de wagen met een volle tank brandstof in te leveren.
Wanneer eindigt de reservering?
Wanneer u de gehuurde wagen bij dezelfde Audi verdeler terugbrengt en de reservering in de Audi on demand-app afsluit, is de huur voltooid. De effectieve duur van de huurperiode wordt berekend en de betaalkaart wordt gedebiteerd.
Ik wil mijn reservering verlengen. Is dit mogelijk?
Ja, een verlenging is mogelijk, indien de wagen nog beschikbaar is. Om een huur te verlengen, geeft u dit direct aan in de app. U kunt ook uw Audi verdeler contacteren om de beschikbaarheid te controleren. Indien de gehuurde wagen echter niet binnen de gestelde termijn wordt teruggebracht, kan MyMove of de verdeler een extra kosten in rekening brengen.
Risicobeheer
Maakt het virtuele sleutelsysteem het mogelijk wagens te volgen?
Ja, het geïnstalleerde traceersysteem maakt niet alleen het openen en sluiten van de deuren en het starten van de motor mogelijk dankzij de smartphone, het traceert ook de wagen van zodra deze stilstaat en waarschuwt MyMove en de verdeler in geval van gevaarlijk rijgedrag of rijden buiten de toegelaten zones. Deze gegevens worden alleen gebruikt indien nodig (beheer van geschillen met verzekeraars, preventie van diefstal, enz.)
Worden bij de installatie van dit systeem mijn privacyrechten gerespecteerd?
Ja, deze gegevens worden enkel en alleen gebruikt indien nodig (beheer van geschillen met verzekeraars, preventie van diefstal, enz.) Alleen de firma Lab-Box (MyMove) heeft toegang tot deze gegevens.
Hoeveel bedraagt de franchise van de gehuurde wagen?
Het bedrag kan variëren naargelang het model. Zie de algemene voorwaarden van onze dienst.