Corona FAQ > Klantenportaal > Audi België
Stay at home

Covid-19:
Onze antwoorden op uw vragen

In reactie op de huidige gezondheidscrisis  hebben wij een reeks zeer strikte maatregelen genomen  om proactief te kunnen bijdragen aan alle inspanningen rond ‘social distancing’ en de bescherming van de volksgezondheid.

Onze eerste gedachten gaan uit naar zij die zijn getroffen door het coronavirus. Daarom hebben we bij de meeste van onze verdelers een  prioritaire hersteldienst op poten gezet voor klanten die actief zijn in de gezondheidszorg, bij de nooddiensten en in de thuishulp.

Als u zelf een dringende herstelling aan uw voertuig nodig heeft, vragen we u om eerst contact op te nemen met uw verdeler voor u zich verplaatst.

Wij blijven steeds beschikbaar met de best mogelijke dienstverlening, per telefoon, per e-mail of via de websites van onze verdelers, om te antwoorden op al uw vragen, om advies te geven of om u te helpen bij de keuze van uw voertuig in functie van uw verplaatsingsgewoontes en noden.

We zijn ervan overtuigd dat de maatregelen die zijn genomen om de gezondheid van de meerderheid van de bevolking te beschermen ertoe zal leiden dat we samen de strijd tegen het coronavirus zullen winnen. 

We danken u voor uw begrip en kijken ernaar uit om u na afloop van deze pandemie met open armen en in topvorm te ontvangen in onze showrooms.

Alle FAQ's

Tijdens de lockdown

Stilstand

Is het schadelijk als mijn wagen lang stilstaat?
Wanneer uw wagen langer dan twee maanden stilstaat, kan dat negatieve gevolgen hebben op de carrosserie en de autobatterij. Veel hangt natuurlijk af van waar uw wagen geparkeerd is en of hij bijvoorbeeld lijdt onder de weersomstandigheden. Hieronder alvast enkele onderhoudstips.

Enkele onderhoudstips voor tijdens de lockdown:

1. Laat uw wagen niet buiten staan, of bescherm hem met een hoes.
U zet uw wagen best binnen, in een garage die niet te vochtig is. Zo beschermt u hem tegen koude, regen en zon. Dat is belangrijk om slijtage van de dichtingen of lak en corrosie te vermijden.

Hebt u geen garage? Bedek uw auto dan met een hoes.
2. Geeft uw wagen een schoonmaakbeurt.
Zal uw wagen een langere periode stilstaan? Poets hem dan eerst grondig:

1. Was en droog eerst het koetswerk, zeker wanneer u uw wagen beschermt met een hoes.

2. Breng indien nodig een roestwerend product aan op uw velgen en andere niet-gelakte delen.

3. Vergeet het interieur niet te reinigen.
3. Zorg ervoor dat uw wagen kan verluchten.
We raden u aan uw Audi te verluchten zodat eventueel vocht kan verdampen. Dat voorkomt schimmels of beschadigingen aan de elektronica:

- Staat uw wagen binnen? Laat dan uw ruiten 1 of 2 cm open om lucht te laten circuleren.

- Staat uw wagen buiten? Laat dan alleen de verluchtingspoorten in het interieur open.
4. Laad uw accu op
Indien mogelijk raden we u aan om ongeveer 30 km te rijden met uw wagen, tegen een constante snelheid, om uw accu op te laden. Dat herhaalt u bij voorkeur elke 14 dagen. Tijdens de lockdown kunt u bijvoorbeeld eens naar de supermarkt rijden.

Gaat dat niet? Dan laat u uw motor best gedurende 15 minuten stationair draaien tegen ongeveer 1.500 toeren/minuut, zodat de motor warm loopt. Die tijdsduur is ook ideaal om bepaalde antivervuilingssystemen op te warmen. Ook hier geldt: herhaal dit om de 14 dagen.
5. Draag zorg voor uw banden
Moet u uw wagen voor langere tijd (meer dan 3 maanden) parkeren? Pomp dan uw banden op tot 3,4 kg (3,4 bar) druk en verplaats uw Audi af en toe.

Lang stilstaan is niet optimaal voor de banden van uw voertuig. Want zo kan er slijtage optreden op één specifiek punt: het deel van de band dat in contact staat met de grond. Ook vormverandering is een risico. Beide factoren kunnen een impact hebben op het brandstofverbruik en verhogen ook de kans op een klapband.
6. Los de handrem
Het klinkt misschien tegenstrijdig, maar bij een wagen die langer stilstaat, trekt u de handrem best niet op. Die heeft namelijk de neiging om vast te komen zitten ... en u krijgt hem moeilijk weer los. Bovendien kunnen de blokremveren er niet tegen om lang onder constante druk te staan.

Los daarom uw handrem voor de hele periode dat uw wagen stilstaat (op een effen ondergrond). Blokkeer voor de veiligheid de twee achterwielen met wielblokken.
7. Tank 3/4 vol
U rijdt niet, dus u hebt geen brandstof nodig, toch? Integendeel: als u de brandstoftank lang leeg laat staan, stapelen er zich onzuiverheden (partikels en stof) op. Wanneer u daarna herstart, zou het kunnen dat de motor beschadigd raakt.

Tank daarom tot ongeveer 3/4 vol, zodat uw motor schone brandstof verbruikt wanneer u hem weer start.
8. Check uw rem- en koelvloeistof
Kijk het peil van uw rem- en koelvloeistof na. Dat voorkomt dat uw motor beschadigd raakt als u hem herstart. In de gebruikershandleiding van uw Audi vindt u daarvoor alle aanwijzingen.
9. Pak uw ruitenwissers in
Heeft uw wagen lang stilgestaan, dan zou het kunnen dat de ruitenwisserstrips aan uw voorruit plakken. Bescherm ze door ze in te pakken (gebruik bijvoorbeeld een stoffen doek of huishoudfolie) zodat ze niet rechtstreeks met de voorruit in contact komen.
10. Zet uw airconditioning af en toe aan.
Wanneer u de motor laat draaien om uw accu op te laden, kunt u best meteen uw airconditioning een kwartiertje aanzetten. Zo blijven de compressor en de dichtingen van de airconditioning goed gesmeerd.
11. Houd uw bougies roestvrij
Spuit een kleine hoeveelheid roestwerend product in de luchtinlaten om te voorkomen dat de binnenkant van de cilinderkop gaat roesten en vocht afscheiden. Of gebruik brandstofadditieven die zorgen voor een beschermende coating in de motor.

Pech & onderhoud

Pech

Ik had pech onderweg. Waar kan ik terecht met autoschade?
Sinds 22/04/2020 kunt u opnieuw een afspraak maken voor een dringend onderhoud. Daar valt het herstellen van remmen en koplampen en het vervangen van winterbanden onder.

Uiteraard gelden hierbij de regels van 'social distancing'. Voor andere onderhouds- of herstellingswerkzaamheden blijven de verdelers dicht. Voor klanten die werken in de gezondheidszorg, op spoeddiensten, of in de thuishulp maken we wel een uitzondering.

Wilt u meer informatie over wanneer u opnieuw kunt langsgaan voor een onderhoud? Raadpleeg dan de website van uw verdeler of neem rechtstreeks contact op.
De batterij van de sleutel van mijn Audi is leeg. Hoe vervang ik ze? En hoe open ik mijn wagen intussen?
Uw batterij vervangen kunt u makkelijk zelf. Open uw sleutel, check de code op de batterij (meestal zijn dit kleine 'knoopcelbatterijen' van het type CR2032) en bestel uw nieuwe batterij online.

Gebruik intussen de mechanische sleutel om uw Audi te openen. Op sommige wagens vindt u een slot onder de deurgreep aan de bestuurderskant (raadpleeg de gebruikershandleiding).
Mijn auto start niet meer. Wie kan ik daarvoor contacteren?
Hebt u pech met uw wagen? Neem dan contact op met Audi Assistance op 02/756 86 81. De operator is opgeleid om u te begeleiden om bijvoorbeeld uw band tof batterij te vervangen, als dat mogelijk is.

Onderhoud

Er brandt een rood/oranje lampje op mijn dashboard. Wat betekent dat?
Meer informatie over waarschuwingslampjes vindt u in de gebruikershandleiding van uw Audi.
Een oranje lampje is louter informatief. Bij een rood lampje belt u best meteen naar Audi Assistance op 02/756 86 81.
Hoe controleer ik het olie- of AdBluepeil van mijn wagen?
1. Check of de motor koud is en uw wagen op een effen ondergrond staat.
2. Open de motorkap, trek de peilstok eruit (meestal aangeduid met een geel lipje) en veeg ze af met een schone doek.
3. Steek de peilstok terug.
4. Trek de peilstok er opnieuw uit om het oliepeil te bekijken. Het oliepeil moet dicht tegen het maximum liggen, maar mag daar niet boven gaan.

Raadpleeg bij vragen altijd de gebruikershandleiding van uw Audi.
Mijn AdBlue of motorolie moet bijgevuld worden. Waar vind ik de juiste producten?
Zodra uw verdeler heropent, kan die u de juiste producten leveren.
Mijn dashboard geeft 'Olie-inspectie/onderhoud' aan. Wat moet ik doen?
Controleer het motoroliepeil van uw wagen en stuur een bericht naar uw verdeler met de vraag contact met u op te nemen zodra die de normale werkzaamheden hervat.

Na de lockdown

Opnieuw met uw Audi rijden na de lockdown? Ga eerst deze checklist af.
Is de lockdown voorbij? Dan staat u natuurlijk te popelen om er weer op uit te trekken. Voor u begint te rijden, toch nog even dit:

1. Kijk na of de accu goed is opgeladen (en aangesloten als u ze heeft verwijderd).
2. Controleer uw bandenspanning.
3. Check het peil van alle vloeistoffen (olie, ruitenvloeistof, rem, koeling).
4. Ga na of het rempedaal, de koppeling en de handrem soepel werken (u mag geen abnormale weerstand ervaren).
5. Start de motor van uw wagen en rij even een blokje om.
6. Controleer de electronica op eventuele oranje of rode controlelampjes

Bij twijfel raden we u aan de gebruikershandleiding van uw Audi te raadplegen. Vindt u de informatie die u zoekt niet terug? Neem dan contact op met uw Audi verdeler.

Verkoop & bestelling

Besteling

Zal mijn bestelde wagen later geleverd worden dan gepland?
De huidige situatie heeft ook zijn impact op de fabrieken van Audi, met onder meer onderbrekingen in de productie tot gevolg. Daarom bestaat de kans dat de levering van uw wagen hierdoor vertraging oploopt.

Momenteel is niet bekend hoelang dit zal aanhouden. Uw verdeler neemt contact met u op zodra hij over meer informatie beschikt.
Kan ik momenteel een nieuwe wagen bestellen?
Volgens de richtlijnen van de overheid, openen onze garages geleidelijk aan opnieuw hun deuren sinds 11 mei. Voor wagens uit stock kunt u alvast de Audi website raadplegen.
Is het mogelijk om tijdens de lockdownperiode een wagen te bestellen?
Wilt u een wagen bestellen? Neem dan contact op met uw verdeler. Hij zal u meer info geven. Wagens uit stock blijven onmiddellijk beschikbaar, andere bestellingen kunnen wat langer duren dan norpmaal. Dit omdat de fabrieken voorrang geven aan lopende bestellingen.
Kan ik opnieuw een testrit reserveren bij mijn verdeler?
Ja, testritten zijn opnieuw mogelijk. Contacteer uw verdeler om een afspraak te maken. Die zal de datum van de testrit bevestigen en u alle praktische info geven.

De openingsdagen en -uren blijven grotendeels dezelfde. Wel gelden er een aantal nieuwe hygiënemaatregelen. Die zijn bedoeld om uw veiligheid en die van ons personeel te waarborgen. Door de situatie kan het ook dat u iets langer moet wachten dan gewoonlijk, afhankelijk van het aantal aanvragen. Onze excuses daarvoor.

Verdelers

Wanneer kan ik opnieuw bij mijn verdeler terecht?
Audi stelt alles in het werk om u opnieuw in alle veiligheid te kunnen verwelkomen. Daarbij volgen wij uiteraard de beslissingen van de nationale Veiligheidsraad voor een geleidelijke lockdownafbouw. Onze verdelers leven de veiligheidsadviezen strikt na.

- Sinds maandag 4 mei zijn leveringen van nieuwe voertuigen en naverkoopactiviteiten opnieuw mogelijk voor het B2B-cliënteel. Ook als u een dringende herstelling nodig hebt (remmen, bandenwissel winter/zomer, koplampen), of in de gezondheidssector werkt, kunt u opnieuw bij ons terecht.
- Sinds maandag 11 mei zijn onze showrooms en onze naverkoopactiviteiten opnieuw open voor alle klanten.
Welke algemene veiligheidsmaatregelen nemen de verdelers?
Uw en onze gezondheid is het allerbelangrijkste. Daarom nemen onze verdelers de volgende maatregelen:

Vooraf:
- We werken alleen op afspraak.
- Alle bestellingen van onderdelen gebeuren telefonisch of online.
- Documenten en offertes zijn online beschikbaar.
- We ontsmetten de contactpunten in onze demovoertuigen geregeld.

Tijdens uw bezoek:
- We respecteren de fysieke afstand van minimaal 1,5 meter waar mogelijk.
- We zorgen voor beschermingshandschoenen en mondmaskers voor onze medewerkers, evenals plexischermen, waar we de nodige afstand niet kunnen garanderen.
- We voorzien alcoholgel aan alle toegangsdeuren.
- We vragen u de aangeduide éénrichtingsroutes en afstandsmarkeringen te volgen.

Bij het betalen:
- We vragen u eventuele documenten te ondertekenen met uw eigen balpen.
- Betalingen gebeuren contactloos met bankkaart, Payconiq of QR Code.
Ik moet mijn wagen binnenbrengen voor een onderhoud, hoe garandeert mijn verdeler de hygiëne?
Voor, tijdens en na het onderhoud letten we op een optimale hygiëne. Zo bent u er zeker van dat u uw wagen 100% veilig terugkrijgt:

Bij het onthaal:
- Uw sleutel wordt ontsmet bij ontvangst en teruggave.
- U pikt uw ontsmette wagen na het onderhoud weer op op een speciaal daarvoor gereserveerde parkeerplaats.
- Alle betalingen gebeuren contactloos met bankkaart, Payconiq of QR Code.
- Er staat alcoholgel klaar aan de balie.

In de werkplaats/het magazijn:
- Uw wagen wordt afgedekt met beschermingsfolie op het stuur, de pook, de zetel en de handrem.
- In uw wagen worden de contactpunten ontsmet.
- Alle nodige onderdelen worden op voorhand voor u klaargelegd.

Het maken van een afspraak

Ik werk voor een spoed- of veiligheidsdienst en heb een technische interventie of mobiliteitsoplossing nodig. Waar kan ik terecht?
Heel wat van onze verdelers hebben een permanentiedienst op poten gezet die is voorbehouden voor artsen, verplegend personeel, brandweer, ziekenwagens, politie, civiele bescherming en transporteurs van geneesmiddelen.

We vragen u alleen in noodgevallen van deze dienst gebruik te maken. Is dat het geval? Contacteer uw verdeler om na te gaan of u bij hem terechtkunt.
Ik moet mijn wagen binnenbrengen voor een onderhoud of herstelling. Wat kan ik doen?
Sinds 22/04/2020 kunt u opnieuw een afspraak maken voor een dringend onderhoud. Daar valt het herstellen van remmen en koplampen en het vervangen van winterbanden onder.

Uiteraard gelden hierbij de regels van 'social distancing'. Voor andere onderhouds- of herstellingswerkzaamheden blijven de verdelers dicht tot 11 mei. Voor klanten die werken in de gezondheidszorg, op spoeddiensten, of in de thuishulp maken we wel een uitzondering.

Wilt u meer informatie over wanneer u opnieuw kunt langsgaan voor een onderhoud? Raadpleeg dan de website van uw verdeler of neem rechtstreeks contact op.
Er is een probleem met mijn wagen en de constructeursgarantie verloopt binnenkort. Wat kan ik doen?
In dat geval vragen we u om uw verdeler per e-mail (of per post) een duidelijke omschrijving van het defect te sturen. Vermeld daarbij de eventuele foutmelding en het chassisnummer, en voeg een foto bij van de kilometerstand van uw Audi. Stuur dezelfde informatie ook naar D'Ieteren (customercare@dieteren.be).
Ik heb een vervangwagen nodig, wie moet ik contacteren?
Helaas zijn vervangwagens momenteel alleen beschikbaar als u voor een spoed- of veiligheidsdienst werkt. Is dat het geval? Dan kunt u in noodgevallen terecht bij een van de permanentiediensten bij onze verdelers. Die zijn voorbehouden voor artsen, verplegend personeel, brandweer, ziekenwagens, politie, civiele bescherming en transporteurs van geneesmiddelen.

Contacteer uw verdeler om na te gaan of u bij hem terechtkunt.
Ik kreeg een oproep voor de autokeuring. Kan/moet ik nog gaan?
Kreeg u een oproep om met uw Audi naar de periodieke keuring te komen en is uw huidige keuringsbewijs vervallen voor 13 maart 2020? Dan kunt u – op afspraak – terecht in de keuringscentra.

Vervalt uw keuringsbewijs na 13 maart? Dan wordt de termijn automatisch verlengd met vier maanden en kunt u de keuring nog even uitstellen. Dat geldt voor alle keuringen tot één maand na de einddatum van de noodmaatregelen.

De keuringscentra zijn wel open op afspraak voor andere keuringen, zoals herkeuringen en tweedehandskeuringen.
Ik moet mijn winterbanden nog wisselen voor zomerbanden. Kan dat?
Sinds 22/04/2020 kunt u opnieuw een afspraak maken voor een dringend onderhoud. Daar valt het herstellen van remmen en koplampen en ook het vervangen van winterbanden onder.

Uiteraard gelden hierbij de regels van 'social distancing'.

Wilt u meer informatie over wanneer u opnieuw kunt langsgaan voor een onderhoud? Raadpleeg dan de website van uw verdeler of neem rechtstreeks contact op.

Financiering & verzekeringen

Financiering + leasing

Mijn AutoCredit loopt af, wat moet ik doen?
U hebt drie opties: uw wagen inleveren, de lening volledig aflossen, of de laatste maandelijkse betaling herfinancieren.

Laat ons uw keuze weten door het document dat u drie maanden voor de vervaldatum van uw contract per post hebt ontvangen, terug te sturen. Zodra dit document in ons bezit is, nemen wij contact met u op om u te informeren over de volgende stappen of om uw herfinancieringsaanvraag te analyseren. Als u de gehele lening wilt afbetalen, krijgt u van ons de betalingsvoorwaarden.

Hebt u een nieuwe wagen van onze merken besteld, of wilt u een bestelling met financiering plaatsen ter vervanging van uw huidige AutoCredit? Neem dan contact op met uw verdeler of met ons (financing@vdfin.be of +32 2 233 87 50).
Mijn operationele leasing van Audi D'Ieteren Finance is verlopen of loopt in de komende weken af. Kan ik mijn wagen blijven gebruiken? Of kan ik mijn wagen terugbrengen zoals gepland?
Het is intussen opnieuw mogelijk om een eindecontractexpertise in te plannen en uw voertuig terug binnen te brengen. Door de verwachte drukte als gevolg van de herstart, zit er mogelijk wel vertraging op de afspraak. In de tussentijd mag u met uw auto blijven rijden: uw contract wordt met 3 maanden verlengd tegen de huidige leasingprijs. Wilt u het verlengingscontract voortijdig stopzetten, dan wordt er geen boete in rekening gebracht. Wil u uw wagen niet meer gebruiken, neem dan contact op met uw Audi Financial Services contractbeheerder.
Is het mogelijk om de terugbetaling van mijn autolening van Audi D'Ieteren Finance uit te stellen?
Helaas staat de wet op het consumentenkrediet geen betalingsuitstel toe. Om uw situatie te analyseren, contacteert u best Audi Financial Services. Mail naar gestion@vdfin.be of bel naar +32 2 233 87 50. Samen zoeken we de voor u meest geschikte oplossing.
Kan ik de betaling van mijn leasing bij Audi Financial Services uit te stellen?
We analyseren de mogelijkheden dossier per dossier. U kunt contact opnemen met uw gebruikelijke dossierbeheerder via e-mail of telefoon. Als het nodig is, kunt u ook bellen naar ons algemene nummer: 02/233.87.99 of mailen naar fleetcustomer@vdfin.be.
Ik rij momenteel minder kilometers met mijn wagen , heeft dat een impact op mijn leasingcontract?
Audi houdt hier rekening mee gedurende de looptijd van het contract en doet u een voorstel tot contractaanpassing als dat nodig blijkt.

WECARE

Is het mogelijk om de betaling van de weCare dienst uit te stellen?
Het is niet mogelijk om de maandelijkse betalingen van uw weCare-contract te blokkeren, omdat uw contract nog loopt. Ook tijdens de lockdown staan de pechdiensten van weCare Assistance voor u klaar in noodgevallen en blijft uw mobiliteitsgarantie gegarandeerd.
Ik heb zelf functionele vloeistoffen (bijv. olie) bijgevuld omdat mijn onderhoudsafspraak was geannuleerd. Nochtans heb ik een weCare contract. Word ik terugbetaald?
U kan een aanvraag doen via mail naar wecare@dieteren.be of telefonisch via +32 2 254 06 99. Gelieve ons het originele aankoopbewijs of factuur en uw rekeningnummer voor de terugbetaling te bezorgen. Als u een weCare contract heeft, vergoeden we u voor oliebussen, koelvloeistof en ruitensproeiervloeistof.
Mijn weCare-contract loopt af tijdens de lockdown. Wat nu?
WeCare houdt rekening met de uitzonderlijke situatie. Dat betekent dat u geniet van een verlenging van de diensten die aan uw contract zijn verbonden, zolang de lockdown duurt. Daar kan een extra verlenging bijkomen wanneer uw afspraak bij uw verdeler later valt. (Opgelet: de verlenging heeft betrekking op de contractduur en niet op de kilometerstand.)
Ik heb een weCare-contract en moet in principe mijn onderhoud laten uitvoeren tijdens de lockdown. Wat nu?
In dat geval vragen we u om de 5.000 km of 6 maanden ten opzichte van de onderhoudstermijn die door de wagen wordt aangegeven niet te overschrijden.
Wordt de garantie van mijn wagen verlengd?
Voor wagens waarvan de garantieperiode afloopt tussen 1 maart 2020 en 31 mei 2020, wordt de garantieperiode verlengd voor 3 maanden, vanaf de oorspronkelijke vervaldatum.

Verzekering

Is het toegelaten om de verzekeringspolis voor mijn wagen op te schorten aangezien ik de wagen voorlopig toch niet meer gebruik?
Zelfs als uw wagen stilstaat, moet hij verzekerd blijven om alle mogelijke risico's te dekken. Daarom mag u de inschrijving van uw wagen niet onderbreken.

Levering

Ik wacht op de levering van mijn nieuwe Audi. Mag ik hem binnenkort komen ophalen?
Goed nieuws: sinds 11 mei 2020 mogen onze verdelers opnieuw leveren aan individuele klanten. Om ieders veiligheid te garanderen, hebben we natuurlijk een aantal maatregelen genomen bij alle verdelers, zodat u uw nieuwe wagen efficiënt en veilig kunt ophalen. Wanneer uw wagen beschikbaar is, neemt uw Audi verdeler contact met u op om een datum te prikken. Wilt u meer informatie? Bel of mail dan best rechtsreeks met uw verdeler.
Wat moet ik doen om me voor te bereiden op mijn bezoek?
Om geen tijd te verliezen tijdens uw bezoek, vragen wij u om vooraf alle administratieve aspecten van de verkoop in orde te brengen. Dat betekent: uw inschrijvingsbewijs, groene kaart, keuringsbewijs, betalingsbewijs, het document dat uw financiering goedkeurt en – afhankelijk van uw situatie – het document van de leasingmaatschappij of de documenten van uw huidige wagen bij een overname.

We vragen u ook om de betaling ten minste 3 dagen voor de ophaling van uw wagen te doen.

Als u uw Audi wilt personaliseren (radiostations, veiligheidsinstellingen, interieurverlichting, etc.), vraag dit dan zeker aan uw verdeler wanneer u een afspraak maakt.
Welke veiligheidsmaatregelen moet ik respecteren wanneer ik mijn nieuwe Audi kom ophalen bij mijn verdeler?
Tijdens uw bezoek

Om uw veiligheid en die van onze medewerkers te garanderen, treffen we de volgende maatregelen. We vragen om ze na te leven bij elk bezoek.

1. Kom uw nieuwe auto alstublieft alleen ophalen.
2. Was bij aankomst uw handen met de voorziene desinfecterende gel.
3. Volg de borden naar de receptie en de leveringsruimte.
4. Respecteer de afstand van 1,5 m tijdens uw afspraak. Het personeel draagt een mondmasker als de minimale veiligheidsafstand niet gegarandeerd kan worden.
5. Uw verdeler verwijdert onder uw toezien alle op uw wagen aangebrachte bescherming, die hij uiteraard van tevoren met zorg heeft gedesinfecteerd.
6. Ook uw sleutel wordt gedesinfecteerd voor u hem terugkrijgt.

Op het einde van uw bezoek

Onderteken de resterende administratieve documenten met uw eigen balpen. Was uw handen grondig na het ondertekenen van de documenten. Voor de veiligheid gebeuren betalingen contactloos met bankkaart, Payconiq of QR Code.
Ik zou graag meer uitleg krijgen over de nieuwe functies van mijn wagen. Tot wie kan ik me wenden?
Gezien de huidige situatie, kunnen onze verdelers niet langer naast u in uw Audi plaatsnemen om u alles uit te leggen. In plaats daarvan hebben we alle nodige info voor u samengevat in een aantal videotutorials.

Die vindt u hieronder. Bekijk ze in alle rust thuis. Hebt u toch nog vragen? Uw verdeler staat voor u klaar om ze te beantwoorden.
Bekijk de tutorials

Alles wat u moet weten over de functies van uw Audi, vindt u in de videotutorials. Van infotainment tot rijhulpsystemen.

Bekijk de tutorials
Andere vragen?
Indien u twijfelt, raden we aan de gebruikershandleiding van uw voertuig te raadplegen of contact op te nemen met uw officiële verdeler.
Vind een verdeler
Vind een Audi verdeler