Addestino bestelt 15 nieuwe Audi A3 Sportback

“Service en advies worden belangrijker dan ooit voor bedrijfswagens”

Audi Magazine

Nieuwe technologie inzetten voor bedrijfssucces. Daarnaar streeft het Zeelse consultingbedrijf Addestino. Zaakvoerder Stefan Triest wil bovendien van zijn bedrijf een aantrekkelijke werkplek maken voor jonge starters – en daar hoort uiteraard ook de juiste wagen bij, met de juiste uitstraling. “Audi zit er voor mij recht op. Het design is tijdloos en de wagens zijn kwalitatief en sportief zonder dat het ‘erover’ is.” Dus bestelde hij vijftien gloednieuwe Audi A3 Sportback bij zijn lokale Audi verdeler. De vlekkeloze service kreeg hij er gratis bij.

“Service en advies worden belangrijker dan ooit voor bedrijfswagens”
Stefan Triest

Stefan Triest rijdt zelf al jaren met een Audi A7. Als fan van het merk koos hij ook voor zijn bedrijf voor een wagenpark dat volledig uit Audi bestaat. De huidige vloot is een mix van Audi A3 Sportback, Audi A4 Avant en enkele Audi A5 modellen. En aangezien Addestino in volle groei is, komen daar nog geregeld wagens bij, zoals de recente levering van vijftien Audi A3 Sportback modellen.

Audi en Addestino: een gedeelde filosofie

Waarom Stefan Triest voor Audi koos? “Omwille van het design en de uitstraling van de wagens. Daarom rij ik er ook zelf mee. Audi’s zijn heel elegant en qua usability bijzonder vooruitstrevend, maar zonder al te veel toeters en bellen. Daar hou ik wel van. En het past ook bij het imago van ons bedrijf.”

Als consultingfirma ondersteunt Addestino zijn klanten

Als consultingfirma ondersteunt Addestino zijn klanten bij uitdagende strategische vraagstukken, gekoppeld aan innovatie en digitale transformatie. En die spirit vindt het bedrijf ook bij Audi terug: “Ons team van topingenieurs verstaat de kunst om optimaal gebruik te maken van nieuwe technologieën, om zo de business van onze klanten performanter te maken. Met diezelfde filosofie kiezen we al meer dan tien jaar uitsluitend voor Audi. Bij hen vinden we dezelfde mindset en ambities terug: de nieuwe technologische mogelijkheden efficiënt integreren, gekoppeld aan uitstekende prestaties, een dynamische uitstraling en een elegant en gebruiksvriendelijk design. Bijkomend resulteert dit in een zeer goede TCO – iets waar de klanten van Addestino ook op kunnen rekenen (knipoogt).”

Eerst en vooral: een grondige analyse

Eerst en vooral: een grondige analyse

Over die TCO (Total Cost of Ownership) liet Stefan Triest zich uitgebreid adviseren door Dennis Van Dooren, Brand Manager bij Audi Mertens: “Voor Addestino hebben we bewust gekozen voor de nieuwste dieselmodellen. In hun geval is dit de meest gunstige motorisatie in de TCO-berekening. Je moet daarbij rekening houden met alle kosten: verzekering, afschrijving, fiscaliteit, ... Over de vier jaar van de leasing bekeken, geeft die TCO de Fleet Owner een goed idee van wat de wagens hem exact gaan kosten. Na onze analyse bleek de dieseluitvoering het voordeligst vanwege het lage verbruik en de lage CO2-uitstoot – het gaat om een mild-hybridemodel, wat betekent dat een kleine batterij een deel van de energie recupereert – en het lage VAA, het stuk dat je als werknemer moet betalen.”

Directeur naverkoop Bruno Croegaert

Het one-stop-shop-principe: één adres voor alle diensten

Addestino koos er daarnaast voor om zijn wagens te leasen via Audi Financial Services in Verhuur op Lange Termijn. “We raden deze formule aan omdat alle diensten erin zitten. Het is het principe van de one-stop-shop: alles zit inbegrepen in het pakket. De fleetrijders kunnen bij ons voor alles terecht: ze hoeven dus niet naar een bandencentrale te rijden voor een bandenwissel, bijvoorbeeld.”

Directeur naverkoop Bruno Croegaert vult aan: “Deze wagens zijn ook geconnecteerd met de verdeler. Daardoor weten we op voorhand of de wagen onderhoud nodig heeft en of er eventuele storingen zijn. Op die manier kunnen we proactief onze klanten informeren en zwaardere pannes vermijden. We contacteren bijvoorbeeld zelf de klant als we zien dat er een bandenwissel of klein onderhoud nodig is. En daar worden beide partijen beter van: de klant hoeft niet langer zelf aan alles te denken, en de garage kan beter plannen. Zo worden we echt een servicepartner.”

Ontdek de Audi Financial Services
De Audi verdeler als servicepartner

De Audi verdeler als servicepartner

Die service- en adviesfunctie heeft de laatste jaren enorm aan belang gewonnen, bevestigt Dennis Van Dooren: “Service en advies worden belangrijker dan ooit. Je bent als verdeler veel meer een partner dan louter een leverancier. Dat komt ook doordat de markt enorm veranderd is. Vroeger was een auto kopen heel eenvoudig – en ook zeer emotiegericht. Zaakvoerders hadden een bepaald budget en mochten daar hun zin mee doen. Vandaag liggen die kaarten wel anders. Enerzijds zijn er de aandrijvingen: vroeger had je de keuze tussen benzine en diesel, en dat was het. Vandaar komt daar nog hybride bij, CNG, elektrisch, …. Bovendien is het aanbod aan opties enorm verbreed: we kunnen de wagens nu veel beter afstemmen op de behoeften en wensen van elk type klant.”

Business Pack voor wie veel kilometers doet

Business Pack voor wie veel kilometers doet

En welke behoeften primeren er bij Addestino? Het consultingbedrijf opteerde voor een Business Pack voor z’n vijftien nieuwe leasewagens – met metaalkleur, MMI Navigatie Plus, Audi virtual cockpit en Audi smartphone interface. Als consultant ben je veel op de baan, dus een comfortabel interieur was hier belangrijk. En dat appreciëren de starters ten zeerste. “Ik ben een groot fan van het interieur”, zegt Emiel Huyghe. “Het grote, doorlopende scherm is top en ook de optie om Apple CarPlay in te schakelen is fijn. Als je veel kilometers doet, is het een plus dat je zodra je in je wagen stapt je favoriete muziek kan opzetten. En ook de andere opties, zoals lane assist en adaptive cruise control verdienen een dikke pluim!”

Misschien bent u ook geïnteresseerd in deze artikels