Audi e-tron prototype in avant-première in Genève

Audi Magazine

Comfortabel, ruim, prima prestaties, een groot rijbereik, ... Met het Audi e-tron prototype bewijst het merk met de vier ringen opnieuw dat "Vorsprung durch Technik" de kern vormt van hun DNA. De toekomst van de elektrische wagen begint vandaag. Ontdek (bijna) alles over dit nieuwe concept van elektromobiliteit.

Audi e-tron prototype in avant-première in Genève

Een prototype als voorbode

Onder de camouflage van het Audi e-tron prototype verbergt zich een sportieve premium SUV. Met een royale, comfortabele ruimte voor vijf personen mét bagage, past deze perfect in de filosofie van luxueuze Audi modellen. Het elektrische quattro-systeem brengt de vierwielaandrijving in een nieuw tijdperk en garandeert uitstekende prestaties op alle terreinen. "Audi bereikt met dit eerste 100% elektrische model een belangrijke mijlpaal in de toekomst voor het merk", zegt Rupert Stadler, voorzitter van de raad van bestuur van AUDI AG. "In 2020 zullen we drie 100% elektrische modellen hebben, waaronder een vijfdeurs Gran Turismo-model gebaseerd op de Audi e-tron Sportback conceptcar en een compact model. Tegen 2025 zullen er meer dan 20 elektrische en plug-inhybride modellen worden geïntroduceerd in alle segmenten en concepten."

Een prototype als voorbode

Buitengewone technologie voor dagelijks gebruik

Het Audi e-tron prototype is ontworpen om te voldoen aan het dagelijks gebruik van vandaag en morgen. Dankzij zijn grote rijbereik en de vele laadopties kan iedereen 100% elektrisch rijden. Zonder enig compromis. Het productiemodel kan in snellaadstations tot 150 kWh elektriciteit bijladen. In slechts 30 minuten is uw SUV klaar om op pad te gaan voor een nieuwe lange rit. Een technologie die het tijdperk van echte elektromobiliteit aankondigt. De productieversie zal eind 2018 op de Europese markt worden geïntroduceerd. Bovendien wordt de wagen in de CO2-neutrale fabriek in Brussel gebouwd.

Download alle
00:00 | 00:00

Vijf miljoen km op vier continenten!

Vooraleer de massaproductie start, zullen bijna 250 prototypes onder extreme omstandigheden over de hele wereld worden getest. Scandinavische koude, Afrikaanse hitte, Aziatische bergketens, de Nürburgring's North Loop, accordeonfiles in Chinese grootsteden of Amerikaanse snelwegen, van -20 °C tot meer dan 50°C: Audi laat niets aan het toeval over tijdens het finetunen van deze SUV. Bovendien wordt wereldwijd de oplaadtechnologie intensief uitgetest. Een belangrijk veiligheidscriterium voor elektrische modellen. Elke laadmethode wordt getest op testbanken en op openbare plaatsen om alle oplaadopties goed te keuren. In totaal zal er meer dan vijf miljoen kilometer worden afgelegd, ongeveer 125 keer de wereld rond en 85.000 uur op de weg.

etron: verlies hem niet uit het oog

#etron: verlies hem niet uit het oog

Reeds voor de wereldpremière doorkruisten sommige prototypes van de Audi e-tron - met een "elektrische" camouflage - de straten van Genève. Met verbijsterde voorbijgangers tot gevolg. Zeer binnenkort veroveren ze de wegen van de vier continenten.

Camouflage verwijst naar hoogspanningstechnologie

De intrigerende camouflage (zoals hierboven te zien) van het Audi e-tron prototype is niet zomaar wat artistieke spielerei. De speciaal ontworpen camouflagefolie verwijst naar zijn elektromotoren. De vervormde "e-tron" letters op de flank lijken wel elektrisch geladen. De "e" wikkelt zich rond de kofferklep boven de wielkast en roept letterlijk elektriciteit op. De oranje elementen herinneren aan het hoogspanningsnetwerk en geven aan dat het Audi e-tron prototype 100% elektrisch is. De gekleurde inzetstukken op de deurdrempels geven exact aan waar de batterijen zich bevinden.