Audi en esports:
een sprookjeshuwelijk

Audi Magazine

Audi's voorliefde voor sport is sinds een aantal jaar uitgebreid tot esports. Deze discipline wint bijzonder snel aan populariteit en er is ook steeds meer geld mee gemoeid. Tegenwoordig worden voetbal- of andere sportwedstrijden ook op console gespeeld, en daarvoor verzamelen zich evengoed duizenden fans. Esports en de fans kunnen altijd rekenen op Audi's trouwe steun.

Audi en esports: een sprookjeshuwelijk
esports

Innovatie, knappe prestaties en blijven streven naar verbetering zijn verankerde waarden bij Audi. De associatie met esports was dan ook vanzelfsprekend. Deze nieuwe sportcategorie is wel meer dan een namiddagje op de bank FIFA of League of Legends spelen. Al jarenlang bestaan er semi- en volwaardige professionele teams met ervaren spelers die hecht samenwerken met één enkel doel voor ogen: de overwinning.

belgian league

Zelfs toen esports nog in de kinderschoenen stond, was Audi al betrokken bij deze discipline. Het merk met de vier ringen is nu een van de meest actieve ambassadeurs. Als sponsor van verschillende Belgische en buitenlandse teams spant Audi zich in om esports de erkenning te geven die het verdient. Bovendien kan er zo een jonger publiek worden bereikt en krijgen de nieuwste modellen een mooie showcase.

Belgische RIV4L College League

Partner van de Belgische RIV4L College League

Audi is een van de partners van de RIV4L College League, een jaarlijkse competitie met de beste esports-spelers van verschillende Belgische universiteiten en hogescholen. EPHEC, KU Leuven, LUCA School of Arts, UCL en Universiteit Gent zijn nog maar enkele namen van de 19 deelnemende academische instellingen.

Vanwaar de interesse van de universiteiten? Het doelpubliek van esports bestaat voornamelijk uit jongeren, ze krijgen er namelijk de kans om ook naast hun studie uit te blinken. Winnende scholen krijgen geen geldprijzen, maar mogen het wel opnemen tegen andere Europese universiteiten. De RIV4L College League opent zo op een leuke manier een deur naar de wereld. De grote winnaar van 2019 was EPHEC. Of ze hun titel kunnen behouden in de volgende editie? Audi houdt u op de hoogte!

Mario Kart 8

Duizelingwekkende cijfers

De esports-markt doet het erg goed. Wereldwijd telt ze honderden miljoenen toeschouwers, meer soms dan de “traditionele” sporten. Aan het begin van het jaar bedroegen de financiële voorspellingen meer dan 1 miljard euro. Dat zou een stijging zijn geweest van maar liefst 15 % ten opzichte van 2019. Door de coronapandemie zijn er echter veel evenementen geannuleerd en valt het cijfer waarschijnlijk lager uit. Toch lijken alle lichten nog altijd op groen te staan. De adverteerders en sponsors zijn nog altijd aanwezig, met Audi voorop. Er is dus eigenlijk niets wat de groei van esports in de weg staat.

Mario kart spelen

Het spel van de maand: Mario Kart 8

Tot slot plaatsen we graag een van de populairste spellen in de schijnwerpers: Mario Kart. In deze race-versie van Nintendo's bekendste spel kunt u in de huid kruipen van personages uit de serie (Mario, Luigi, Peach, Donkey Kong ...) om het tegen elkaar op te nemen op de meest indrukwekkende circuits. Het zou uiteraard geen echte Mario Kart-race zal als u uw tegenstanders geen stokken in de wielen kon steken door obstakels op hun pad te gooien.

Zin om Mario Kart 8 te spelen? Audi geeft u alvast enkele tips om uw winkansen te verhogen:

  • Kunnen slippen is een belangrijke troef: met de vlammen die u dan opwekt onder uw banden wint u aan snelheid.
  • Ga bumperkleven bij uw tegenstanders en profiteer van de slipstream, maar kijk uit dat ze geen obstakels gooien.
  • Download de “ghost” (de beurt van een tegenstander) van snellere spelers en bekijk wat hun trucs zijn.
  • Wist u trouwens dat de winnaars van de vorige editie van de RIV4L College League met een echte Audi R8 op circuit mochten rijden ...? Veel succes!

Misschien bent u ook geïnteresseerd in deze artikels