Esports: Audi dribbelt virtueel voetbal binnen

Audi Magazine

Als een van de belangrijkste sponsors van esports in België, blijft Audi investeren en terrein winnen in deze bloeiende sector. Vandaag is het de beurt aan virtueel voetbal. Benieuwd naar de kick-off van deze nieuwe samenwerking?

Audi gaat recht op het doel af bij het promoten van esports. Het merk met de vier ringen is sinds kort ook partner van nog eens twee grote evenementen: de Proximus ePro League en de Pro League eCup powered by Eleven Sports. De eerste is al goed ingeburgerd in het Belgische esports-landschap, het tweede gaf nog maar net de aftrap. Maar beide competities beloven in elk geval een uitzonderlijk spektakelgehalte ...

Esports: Audi dribbelt virtueel voetbal binnen
E-sports

De Proximus ePro League: de virtuele top van het Belgische voetbal
Vanaf 16 december kondigt het derde seizoen van de Proximus ePro League negen weken aan van 153 intense competitiewedstrijden. Elk Jupiler Pro League-team wordt vertegenwoordigd door een professionele gamer. Aan het einde van de reguliere fase kwalificeren de beste acht spelers zich voor een eindtoernooi, dat wordt georganiseerd tijdens de play-offs van het ‘echte’ kampioenschap.

Pro League eCup powered by Eleven Sports: fun voor de fans
In tegenstelling tot de Proximus ePro League is de Pro League eCup powered by Eleven Sports een gloednieuwe competitie – dit jaar gelanceerd. De eCup richt zich volledig op alle Belgische voetbalfans. Zij kunnen zich online registreren en deelnemen aan de kwalificatierondes. Na deze eerste fase worden vier divisies bepaald op basis van het niveau van de spelers. De 16 leden van de Premier League zullen dan tegen elkaar strijden om de uiteindelijke prijs: een eSports-spelerscontract met ELEVEN voor het seizoen 2021-2022. Een assist die kan tellen …

Sterke ploeg

Klanten blij maken en een nieuw publiek ontdekken
Audi volgt de esportscompetitie al enkele jaren op de voet. Zo is het merk met de vier ringen al hoofdsponsor van de Belgian League. Deze twee nieuwe partnerschappen zijn een logisch vervolg op de ambitie om professionele eportscompetities te promoten. “De Proximus ePro League en de Pro League eCup zijn een ideale aanvulling op de huidige, kwalitatieve esportscompetities die we al steunen”, legt Stefan Kerckhoven, Audi Brand Director, uit.

Bovendien zal Audi de content die dit partnerschap oplevert ook tonen op zijn communicatiekanalen. Een opportuniteit om beter te communiceren met het publiek, klant of niet. “Virtueel voetbal is niet alleen een nieuwe manier om in contact te komen met een jongere en meer betrokken doelgroep. Het geeft ons als vooruitstrevend merk ook de kans om onze huidige klanten iets nieuws te tonen en hen in contact te brengen met de opwindende wereld van de esports.”

Sterke ploeg
Ook de partners zijn duidelijk opgetogen. “We zijn natuurlijk heel blij dat een sterk merk als Audi ook in dit project gelooft en zich inzet als structurele partner”, bevestigt Guillaume Collard, Managing Director bij ELEVEN België en Luxemburg en Head of Acquisitions van de ELEVEN Group. Hetzelfde verhaal voor de Pro League. “Dankzij zijn expertise in de Belgische esports-wereld versterkt Audi ons digitale project”, zegt Leander Monbaliu, Chief Business Officer van de Pro League.

Nieuwsgierig naar de wedstrijden? Bekijk ze via het Eleven-kanaal, YouTube of op de platformen van La Derniere Heure/Les Sports en Sporza.

Misschien bent u ook geïnteresseerd in deze artikels