Audi en Maisie Williams zijn klaar voor de toekomst

Audi Magazine

Audi maakte indruk op de Super Bowl met de muzikale 60-seconden commercial ‘Let it Go’ waarin Maisie Williams plaatsneemt achter het stuur van de Audi e-tron Sportback. Het is de kick off van een globale campagne die Audi’s ambitie voor een duurzame mobiliteit in de schijnwerpers zet.

Audi & Maisie Williams
Maisie Williams 1

Maisie Williams, actrice en klimaatactiviste, stapt in haar Audi e-tron Sportback en rijdt zich vast op een druk kruispunt. Het staat symbool voor consumptie, succes en status: achterhaalde opvattingen over mobiliteit. Terwijl ze de hit song ‘Let it Go’ uit Disney’s ‘Frozen’ zingt, kiest Williams voor een nieuwe route naar een meer duurzame toekomst. Andere weggebruikers, bestuurders en voetgangers zingen vrolijk met haar mee. Want de beslissing om meer duurzame keuzes te maken, heeft een impact op ons allemaal.

“De belangrijkste avond in American football en een van de laatste écht volledig live televisiemomenten, was het perfecte ogenblik om ons strategisch pad naar duurzame premium mobiliteit te delen met een wereldwijd publiek,” zegt Sven Schuwirth, Brand Director Audi, Digital Business en Customer Experience. “Maisie Williams is de perfecte vertegenwoordiger van bewuste consumenten die kiezen voor duurzaamheid.”

Maisie Williams 2

Deze commercial is de eerste stap naar een nieuwe globale campagne waarmee Audi een nieuwe betekenis wil geven aan “Vorsprung durch Technik”. Om deze merkbelofte kracht bij te zetten, wordt de commercial voor de allereerste keer uitgerold in meerdere markten, waaronder Duitsland, Italië, Frankrijk, UK, Spanje en China – zowel op televisie als via sociale mediakanalen.

De commercial belichaamt Audi’s ambitie om de schoonheid van duurzame mobiliteit in de kijker te zetten. Audi wil 30 elektrische wagens introduceren tegen 2025. En dat is nog maar het begin, want tegen 2050 wil Audi immers een compleet CO2-neutraal bedrijf worden. Daartoe worden heel wat initiatieven genomen, de CO2-neutrale productie van de Audi e-tron in Brussel is er daar één van.

In de loop van dit jaar volgen nieuwe strategische hoofdstukken in de campagne zoals elektrificatie, connectiviteit, customer experience en design. De bedoeling is om het merk systematisch onder stroom te zetten. Er wordt een nieuw publiek aangetrokken door duurzame mobiliteit te positioneren als een nieuwe vorm van luxe. Dit project wordt wereldwijd gedragen door collega’s in de Audi Group. Het creatieve agentschap 72andSunny Amsterdam is Audi’s globale partner voor de volledige campagne in 2020.