Audi ondersteunt de nieuwe generatie digitale topsporters

Audi Magazine

Op 5 en 6 oktober 2019 strijden de beste professionele gamers om de overwinning op de GameForce Masters in Mechelen, het grootste esportstoernooi van de Benelux. Competitief gamen mag dan in België nog in zijn kinderschoenen staan, esports winnen gestaag aan populariteit. Daarom werkt Audi sinds dit jaar samen met de Belgische esportsorganisatie 4Entertainment. De ambitie: Belgische professionele gamers ondersteunen om de concurrentie aan te gaan met de beste spelers ter wereld.

Audi ondersteunt de nieuwe generatie digitale topsporters
Opkomst van esports in België

Duizelingwekkende digits

Esports is big business. Het spel League of Legends wordt elke maand door 100 miljoen mensen gespeeld. Mensen keken in 2018 samen 9,36 miljard uur naar Twitch, het populairste streamingplatform voor games. En de prijzenpot van het Dota 2-toernooi The International 2019 is officieel de grootste ooit, met bijna 30 miljoen euro. Wilt u meer indrukwekkende feiten en cijfers?

Opkomst van esports in België

In het buitenland worden esportsteams dus steeds professioneler, krijgen spelers een basisloon en uitstekende begeleiding, en gaan de beste e-atleten sponsordeals aan met grote merken. Traditionele sportclubs breiden hun scope uit met esportsteams. In België krijgt het fenomeen langzaam maar zeker voet aan de grond. Damien Rapoye, stichter van 4Entertainment: “In België hebben we heel wat talent, maar staat de organisatie nog in haar kinderschoenen. Toch komt er stilaan een kentering. Met evenementen, scouting, begeleiding en marketing willen we esports in België groot maken. Daarom zijn we enorm blij dat Audi mee de schouders onder het Belgische jonge toptalent zet.”

Duik in de wereld van esports.
United we stand

United we stand

Waarom Audi investeert in esports? “Omdat het in lijn ligt met ons DNA”, zegt Stef Sleurs, marketingmanager van Audi Belgium. “Professionele gamers zijn topatleten. Ze trainen vaak 10 tot 12 uur per dag. En ze presteren wanneer het er toe doet, onder het oog van duizenden en soms miljoenen kijkers. Professionele gamers inspireren ook. Ze zijn voorbeelden voor anderen, om talenten te ontwikkelen en keihard te werken voor hun doel: de beste worden. Ten derde brengen professionele gamers mensen samen, net zoals in de traditionele sport. En last but nog least: gamen gaat om snelheid en wendbaarheid. Zo is de link met Audi en Audi Sport snel gelegd.”

GameForce Masters

Sponsor van GameForce Masters, Esports Cup en RIV4L College League

Hoe zorgt Audi er mee voor dat esports in België kan groeien? Als officiële sponsor van de GameForce Masters op 5 en 6 oktober 2019, de Esports Cup van Sporza en MNM en RIV4L College League 2019.

GameForce Masters is het grootste esportstoernooi van de Benelux. Gamers spelen er voor een prijzenpot van 30.000 euro verspreid over 3 disciplines: CS:GO, League of Legends en Rocket League. Bijna alle teams zijn bekend. Op de Esports Cup op 21 en 22 september wordt het laatste team gekwalificeerd:

  • CS:GO: dizLown Esport en Game Fist
  • League of Legends: Team Echo Zulu en Defusekids
  • Rocket League: mCon esports, Game Fist, Team Echo Zulu en xxx.
Volg de GameForce Masters

Internationale vinger aan de pols van de esports

Met de samenwerking met 4Entertainment is Audi lang niet aan zijn proefstuk toe. In 2017 ondertekende Audi al een sponsordeal met Astralis, een Deense esportsclub. In 2018 volgden er partnerschappen met de 2 grootste Duitse FIFA-teams: FOKUS CLAN en FC Ingolstadt 04, en met Bayern Ballers Gaming. En sinds begin 2019 sponsort Audi het Spaanse esportsteam Origen. De samenwerking met 4Entertainment door Audi Belgium ligt in dezelfde lijn.

Internationale vinger aan de pols van de esports