Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 6,3–5,3 l/100km (NEDC: 5,0–4,6 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 144–121 g/km (NEDC: 115–106 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 6,7–5,7 l/100km (NEDC: 5,2–4,9 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 153–128 g/km (NEDC: 119–112 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 6,3–4,3 l/100km (NEDC: 5,4–3,9 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 157–112 g/km (NEDC: 131–99 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 6,2–4,1 l/100km (NEDC: 5,4–3,8 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 154–109 g/km (NEDC: 128–97 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: Benzine : 1,3–1,0 l/100km | Stroomverbruik: 15,3–14,1 kWh/100 km (NEDC: )
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 31–24 g/km (NEDC: )
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 6,4–6,0 m3/100km (NEDC: )
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 115–108 g/km (NEDC: )
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 8,3–8,0 l/100km (NEDC: 7,4–7,4 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 188–182 g/km (NEDC: 170–169 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 8,0–7,8 l/100km (NEDC: 7,3–7,2 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 183–177 g/km (NEDC: 166–165 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 8,3–4,6 l/100km (NEDC: 7,1–4,0 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 189–120 g/km (NEDC: 163–104 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 8,6–4,8 l/100km (NEDC: 7,2–4,0 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 195–125 g/km (NEDC: 166–106 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 8,6–5,6 l/100km (NEDC: 7,3–4,8 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 194–146 g/km (NEDC: 168–126 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 7,6–6,7 m3/100km (NEDC: )
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 135–120 g/km (NEDC: )
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 7,5–7,2 l/100km (NEDC: 6,5–6,4 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 196–188 g/km (NEDC: 170–170 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 7,3–7,0 l/100km (NEDC: 6,3–6,3 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 190–182 g/km (NEDC: 167–167 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 10,1–9,7 l/100km (NEDC: 8,8–8,8 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 230–221 g/km (NEDC: 201–201 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 8,3–4,7 l/100km (NEDC: 7,2–4,0 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 189–123 g/km (NEDC: 164–105 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 8,4–4,6 l/100km (NEDC: 7,2–4,0 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 191–122 g/km (NEDC: 165–105 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 8,7–5,3 l/100km (NEDC: 7,4–4,5 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 198–139 g/km (NEDC: 170–120 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 7,4–6,5 m3/100km (NEDC: )
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 133–117 g/km (NEDC: )
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 7,3–6,9 l/100km (NEDC: 6,4–6,3 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 191–182 g/km (NEDC: 168–167 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 7,4–7,1 l/100km (NEDC: 6,4–6,4 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 194–185 g/km (NEDC: 169–167 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 9,4–9,0 l/100km (NEDC: 8,2–8,2 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 214–205 g/km (NEDC: 188–187 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 9,8–9,4 l/100km (NEDC: 8,7–8,7 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 223–212 g/km (NEDC: 199–199 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 9,9–9,5 l/100km (NEDC: 8,8–8,7 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 225–216 g/km (NEDC: 200–200 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 8,2–5,1 l/100km (NEDC: 7,0–4,3 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 190–134 g/km (NEDC: 161–114 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 9,0–5,3 l/100km (NEDC: 7,8–4,5 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 205–140 g/km (NEDC: 178–118 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* 2,1–1,9 l/100 km - stroomverbruik: 17,4-17,9 kWh/100 km
Gemiddelde CO2 emissie : 47–43 g/km
Gemiddeld brandstofverbruik* 2,1–1,9 l/100 km - stroomverbruik: 18,1–17,6 kWh/100 km
Gemiddelde CO2 emissie : 48–44 g/km
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 9,0–5,8 l/100km (NEDC: 7,7–5,0 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 204–153 g/km (NEDC: 177–132 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 7,3–7,0 l/100km (NEDC: 6,3–6,3 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 190–182 g/km (NEDC: 167–166 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 7,4–7,2 l/100km (NEDC: 6,5–6,4 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 195–188 g/km (NEDC: 171–170 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 13,1–12,3 l/100km (NEDC: 11,6–11,5 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 298–280 g/km (NEDC: 265–263 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 8,9–5,2 l/100km (NEDC: 7,7–4,4 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 202–137 g/km (NEDC: 176–117 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* 2,1–1,8 l/100 km - stroomverbruik: 16,6 - 18,1 kWh/100 km
Gemiddelde CO2 emissie : 48–40 g/km
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 7,4–7,1 l/100km (NEDC: 6,5–6,4 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 194–186 g/km (NEDC: 170–169 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 12,9–12,1 l/100km (NEDC: 11,6–11,5 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 293–275 g/km (NEDC: 265–263 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: Benzine : 2,5–2,2 l/100km | Stroomverbruik: 21,2–20,3 kWh/100 km (NEDC: )
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 58–50 g/km (NEDC: )
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: Benzine : 2,6–2,2 l/100km | Stroomverbruik: 21,3–20,5 kWh/100 km (NEDC: )
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 60–52 g/km (NEDC: )
Gemiddeld brandstofverbruik* 11,4–11,3 l/100km
Gemiddelde CO2 emissie : 260–258 g/km
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: Benzine : 2,1–1,6 l/100km | Stroomverbruik: 17,6–16,1 kWh/100 km (NEDC: )
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 47–37 g/km (NEDC: )
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 8,8–5,4 l/100km (NEDC: 7,5–4,5 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 200–142 g/km (NEDC: 172–119 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: Benzine : 2,0–1,7 l/100km | Stroomverbruik: 17,5–16,3 kWh/100 km (NEDC: )
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 46–38 g/km (NEDC: )
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 10,1–9,5 l/100km (NEDC: 9,0–8,8 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 228–217 g/km (NEDC: 205–201 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 10,1–9,6 l/100km (NEDC: 9,0–8,8 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 228–218 g/km (NEDC: 206–201 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: Benzine : 1,8–1,5 l/100km | Stroomverbruik: 21,6–20,1 kWh/100 km (NEDC: )
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 42–34 g/km (NEDC: )
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 9,1–5,6 l/100km (NEDC: 7,6–4,7 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 228–147 g/km (NEDC: 182–123 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: Benzine : 1,8–1,5 l/100km | Stroomverbruik: 21,8–20,2 kWh/100 km (NEDC: )
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 43–35 g/km (NEDC: )
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 8,6–8,1 l/100km (NEDC: 7,1–7,0 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 224–213 g/km (NEDC: 186–185 g/km)
Gecombineerd brandstofverbruik*: WLTP : 3,1-3,9 l/100km ( NEDC : 2,8-3,0 l/100 km)
Gecombineerd stroomverbruik*: WLTP : 23,7 - 25,2 kWh/100km ( NEDC : 21,9-22,9 kWh/100 km)
Gecombineerde CO₂-uitstoot*: WLTP : 70-88 g/km ( NEDC : 64-69 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: Benzine : 3,1–2,6 l/100km | Stroomverbruik: 25,1–23,6 kWh/100 km (NEDC: )
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 70–58 g/km (NEDC: )
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 13,5–13,2 l/100km (NEDC: 12,3–12,1 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 307–300 g/km (NEDC: 281–276 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 7,9–7,1 l/100km (NEDC: 7,3–6,3 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 179–161 g/km (NEDC: 167–144 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 8,1–7,3 l/100km (NEDC: 7,4–6,4 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 184–165 g/km (NEDC: 170–147 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 8,4–8,2 l/100km (NEDC: 7,4–7,3 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 191–187 g/km (NEDC: 169–168 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 8,6–8,4 l/100km (NEDC: 7,6–7,6 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 196–192 g/km (NEDC: 174–173 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 9,0–8,9 l/100km (NEDC: 8,5–8,5 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 204–202 g/km (NEDC: 194–193 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 9,3–9,2 l/100km (NEDC: 8,7–8,7 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 211–208 g/km (NEDC: 200–199 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 13,1–12,9 l/100km (NEDC: 13,5–13,5 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 298–293 g/km (NEDC: 310–310 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 13,1–12,9 l/100km (NEDC: 13,0–13,0 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 297–293 g/km (NEDC: 299–297 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 13,9–13,7 l/100km (NEDC: 13,6–13,6 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 316–312 g/km (NEDC: 311–311 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 13,9–13,8 l/100km (NEDC: 13,4–13,3 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 316–313 g/km (NEDC: 306–304 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 12,9–12,7 l/100km (NEDC: 13,1–13,1 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 294–288 g/km (NEDC: 300–300 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 13,8–13,5 l/100km (NEDC: 13,2–13,2 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 313–307 g/km (NEDC: 303–303 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 10,1–9,7 l/100km (NEDC: 8,8–8,8 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 230–221 g/km (NEDC: 201–201 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 9,8–9,4 l/100km (NEDC: 8,7–8,7 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 223–212 g/km (NEDC: 199–199 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 9,9–9,5 l/100km (NEDC: 8,8–8,7 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 225–216 g/km (NEDC: 200–200 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 13,1–12,3 l/100km (NEDC: 11,6–11,5 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 298–280 g/km (NEDC: 265–263 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 12,9–12,1 l/100km (NEDC: 11,6–11,5 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 293–275 g/km (NEDC: 265–263 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 10,1–9,5 l/100km (NEDC: 9,0–8,8 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 228–217 g/km (NEDC: 205–201 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 10,1–9,6 l/100km (NEDC: 9,0–8,8 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 228–218 g/km (NEDC: 206–201 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 13,5–13,2 l/100km (NEDC: 12,3–12,1 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 307–300 g/km (NEDC: 281–276 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 9,3–9,2 l/100km (NEDC: 8,7–8,7 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 211–208 g/km (NEDC: 200–199 g/km)
Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: 9,0–8,9 l/100km (NEDC: 8,5–8,5 l/100 km)
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 204–202 g/km (NEDC: 194–193 g/km)
Gecombineerd stroomverbruik*: WLTP: 26,1–21,7 kWh/100 km (NEDC: )
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 0–0 g/km (NEDC: )
Gecombineerd stroomverbruik*: WLTP: 25,9–21,1 kWh/100 km (NEDC: )
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 0–0 g/km (NEDC: )
Gecombineerd stroomverbruik*: WLTP: 28,4–26,1 kWh/100 km (NEDC: )
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 0–0 g/km (NEDC: )
Gecombineerd stroomverbruik*: WLTP: 28,1–25,7 kWh/100 km (NEDC: )
Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 0–0 g/km (NEDC: )
Gecombineerd stroomverbruik*: 19,6–18,8 kWh/100 km
Gemiddelde CO2 emissie : 0 g/km
Gecombineerd stroomverbruik*: 20,2–19,3 kWh/100 km
Gemiddelde CO2 emissie : 0 g/km
Audi Magazine
Na 5 maanden verplichte rust stonden de Audi piloten te springen om opnieuw te racen. Al gebeurde dat in een net iets andere omkadering dan gewoonlijk. Zo vonden de zes resterende races in de Formule E rug-aan-rug plaats in Berlijn. Dit keer dus zonder het gebruikelijke gejoel van de supporters in de straten van grote steden als Mexico City. En ook voor de DTM in Spa-Francorchamps bleven de tribunes leeg. Toch bleek het Audi team in Spa opnieuw niet te verslaan: de teller staat nu op 9 opeenvolgende DTM-overwinningen dit jaar, met nog twee races te gaan op de Lausitzring. En ook in de Formule E knokte Audi zich na een moeizame start nog naar de top zes.
Ondanks de huidige coronacrisis gaat de zomer van 2020 alsnog de geschiedenisboeken in als een onvergetelijk raceseizoen voor Audi. En daarom zetten we de highlights van de afgelopen weken graag nog eens voor u op een rij.
Formule E: vallen, knokken en blijven opstaan
Race 1, 5/08 – Berlijn Tempelhof: leerproces voor debutant René Rast
DTM-piloot René Rast maakt zijn debuut in de Formule E en scoort meteen zijn eerste punt. De Duitser weet zich vanaf een 13de plaats op de startgrid alsnog naar de top 10 te manoeuvreren. "Zoals verwacht was mijn eerste race voor Audi in de Formule E behoorlijk chaotisch", zegt Rast daarover. “Ik heb er meteen veel uit geleerd.”
Race 2, 6/08 – Berlijn Tempelhof: podiumplaats voor Lucas di Grassi
Terwijl Rast kampt met problemen door een geblokkeerd rechtervoorwiel, pakt Lucas di Grassi met een derde plaats zijn eerste podiumplaats in deze tweede Formule E race in Berlijn, meteen een eerste podium voor Audi Sport ABT Schaeffler.
Een indrukwekkende comeback voor de Braziliaan, die na de achtste plaats op de openingsdag de snelste tijd neerzet in de vrije training. In de kwalificatie haalt hij de ‘Super Pole’ van de zes snelste coureurs. In de race maakte di Grassi in de beginfase twee posities goed en wint nipt van Robin Frijns in de Audi e-tron FE06 van klantenteam Envision Virgin Racing.
“Wanneer je in de Formule E op het podium staat, is dat een goede dag", zegt di Grassi. “We hebben de wagen veel verbeterd ten opzichte van de eerste race. Desalniettemin was het opnieuw hard werken. We blijven proberen om de prestaties nog meer te verbeteren.”
Halve finale, 8/08 – Berlijn Tempelhof: een moeilijke dag op kantoor
Halverwege de seizoensfinale staat Lucas di Grassi van het Audi Sport ABT Schaeffler-team derde met 61 punten. Op de heetste dag tot dusver van de krachtmeting in Berlijn, met buitentemperaturen tot 35 graden Celsius, is de eerste kwalificatiegroep verreweg de langzaamste. Lucas di Grassi rijdt als tiende in de race. “Maar toen tikte Felipe Massa me in een spin”, zegt di Grassi. “Ik zakte naar de dertiende plaats, vocht me terug naar de achtste plaats en scoorde nog vier punten. Een moeilijke dag op kantoor.”
Race 4, 9/08 – Berlijn Tempelhof: di Grassi opnieuw in de punten
Audi-coureur Lucas di Grassi scoort ook punten in de vierde race van de Formule E-finale in Berlijn, waarmee hij zijn kansen in stand houdt om het seizoen als tweede af te sluiten. De Braziliaan rijdt met zijn Audi e-tron FE06 van de twaalfde plaats op de grid naar de zesde plaats in lichte regen en op een gedeeltelijk nat circuit. Voor de laatste twee races staat de Audi Sport ABT Schaeffler-coureur gelijk met Max Guenther (BMW), op de derde plaats. De tweede plaats is nu dus het doel voor de laatste twee races.
Race 5, 12/08 – Berlijn Tempelhof: eerste podium voor René Rast
René Rast is gearriveerd in de Formule E. In zijn vijfde race voor het Audi Sport ABT Schaeffler-team vecht de Duitser zich met een spectaculair inhaalmanoeuvre kort voor de finish een weg naar zijn eerste podium.
Rast wint het duel tegen Lotterer, al verdedigt de Porsche coureur fel. “Er zijn een paar tikken uitgedeeld”, zegt Rast. "Maar ik heb geleerd dat dit deel uitmaakt van de Formule E. Ik ben erg blij met mijn eerste podium."
Finale, 13/08 – Berlijn Tempelhof: vierde plaats voor René Rast, zesde voor Lucas di Grassi
Tijdens de finale behaalt René Rast het beste kwalificatieresultaat uit zijn nog jonge Formule E-carrière. De Duitser begint de finale vanaf de derde plaats op de grid en mist het podium met slechts 0,739 seconden. “Ik ben erg blij met wat ik heb geleerd in deze zes races. Die podiumplaats in de kwartfinale en vierde plaats in de finale waren een geweldig resultaat.”
Lucas di Grassi vecht zich van de tiende plaats op de grid naar de zesde plaats met zijn Audi e-tron FE06. Geen enkele andere coureur pakt dit seizoen meer plaatsen dan de Braziliaan. "Mijn kwalificatierondes waren niet de allerbeste", zegt di Grassi. “Seizoen zes is nu geschiedenis. Zesde plaats in het rijderskampioenschap, zesde plaats in het teamkampioenschap: het is duidelijk dat we ons moeten verbeteren. ''
Met 20 punten is Audi Sport ABT Schaeffler het op een na beste team in de laatste race van het seizoen. Maar al bij al blijft Audi Sport ABT Schaeffler het meest succesvolle team in de geschiedenis van de Formule E met 43 podiumplaatsen, zelfs na het zesde seizoen. Bovendien voert Lucas di Grassi de eeuwige lijst van beste coureurs aan met 32 trofeeën en 796 punten.
DTM: Onoverwinnelijk Audi team wint de ene race na de andere
Eerste racedag, 01/08 – Spa-Francorchamps: Droomstart met Audi in eerste vijf posities
Met posities één tot en met vijf in de eerste race op Spa-Francorchamps beleeft titelverdediger Audi een droomstart in het nieuwe DTM-seizoen. De eerste plaats gaat naar de Zwitser Nico Müller, van het Audi Sport Team Abt Sportsline, die wint met een ruime marge van net geen 20 seconden.
“Het maakt me apetrots om met de Zwitserse vlag op dit bijzondere podium te kunnen staan op de Zwitserse nationale feestdag", zegt Müller na zijn vijfde overwinning in de DTM. “Spa is een magisch circuit. Hier racen met de Audi RS 5 DTM is een genot."
Tweede racedag, 02/08 – Spa-Francorchamps: Audi domineert de DTM
Het is overduidelijk: de Audi RS 5 DTM is ook in 2020 dé te kloppen wagen. Bij de seizoensopener op Spa-Francorchamps wint Audi opnieuw de top vijf van de tweede race op zondag, net als de dag ervoor. Nico Müller wint de race. Robin Frijns en René Rast mogen hem flankeren op het podium. Hun prestaties leveren Audi dit jaar al een negende opeenvolgende overwinning op in de DTM.
"Het was een fantastisch weekend voor Audi", zegt Müller. En dat beaamt ook René Rast. “We hebben een paar dingen aan de auto verbeterd, maar ik heb ook aan mijn rijstijl gewerkt. En daarvoor zijn we beloond. Racen met DRS en Push-to-Pass in de DTM is geweldig.”
Leuk weetje om af te sluiten: ook voor de racewagen zelf valt er een triomf te vieren. Want die doorbrak tijdens deze tweede racedag voor het eerst de grens van 300 km/u.
De CO₂-emissie en verbruikswaarden worden alleen ter indicatieve titel gegeven. Het is mogelijk dat de waarden die zijn opgegeven voor een specifieke configuratie van een voertuig verschillen van de waarden die worden weergegeven op het gelijkvormigheidsattest bij aflevering van het voertuig. Bovendien kan dit eventuele verschil de krachtens de toepasselijke wetgeving (sociaal, fiscaal, enz.) verschuldigde bedragen mogelijks beïnvloeden. Contacteer uw verdeler voor alle informatie over de fiscaliteit van uw voertuig.