Motoren > Audi Q2 > Audi België

Uw Audi Q2

Sportieve efficiëntie: de motoren in de Audi Q2.

Rijdynamiek en efficiëntie zijn niet tegenstrijdig in de Audi Q2. De nieuwe SUV komt aan de start met zes motoren, drie benzine- en drie dieselmotoren. Afhankelijk van de motor kan men kiezen tussen een handgeschakelde zesversnellingsbak en een zeventrapse S tronic-automaat met dubbele koppeling. En vier van de aggregaten zijn leverbaar met de permanente vierwielaandrijving quattro.

Motoren

Brandstof

Aandrijving

Transmissie

27 op een totaal aantal van 27 motor(en)

1.0 TFSI
1.0 TFSI 6 versnellingen
24.070,00 EUR
  • 999 cm3
  • 5,4–5,1 l/100 km
  • 122–117 g/km
  • 85 kW (116 PK)
Sport 1.0 TFSI 6 versnellingen
25.870,00 EUR
  • 999 cm3
  • 5,4–5,1 l/100 km
  • 122–117 g/km
  • 85 kW (116 PK)
Design 1.0 TFSI 6 versnellingen
25.870,00 EUR
  • 999 cm3
  • 5,4–5,1 l/100 km
  • 122–117 g/km
  • 85 kW (116 PK)
1.0 TFSI S tronic
26.170,00 EUR
  • 999 cm3
  • 5,4–5,1 l/100 km
  • 123–117 g/km
  • 85 kW (116 PK)
Sport 1.0 TFSI S tronic
27.970,00 EUR
  • 999 cm3
  • 5,4–5,1 l/100 km
  • 123–117 g/km
  • 85 kW (116 PK)
Design 1.0 TFSI S tronic
27.970,00 EUR
  • 999 cm3
  • 5,4–5,1 l/100 km
  • 123–117 g/km
  • 85 kW (116 PK)
1.4 TFSI
1.4 TFSI cylinder on demand 6 versnellingen
26.550,00 EUR
  • 1395 cm3
  • 5,8–5,5 l/100 km
  • 130–124 g/km
  • 110 kW (150 PK)
Sport 1.4 TFSI cylinder on demand 6 versnellingen
28.350,00 EUR
  • 1395 cm3
  • 5,8–5,5 l/100 km
  • 130–124 g/km
  • 110 kW (150 PK)
Design 1.4 TFSI cylinder on demand 6 versnellingen
28.350,00 EUR
  • 1395 cm3
  • 5,8–5,5 l/100 km
  • 130–124 g/km
  • 110 kW (150 PK)
1.4 TFSI cylinder on demand S tronic
28.650,00 EUR
  • 1395 cm3
  • 5,5–5,2 l/100 km
  • 125–119 g/km
  • 110 kW (150 PK)
Sport 1.4 TFSI cylinder on demand S tronic
30.450,00 EUR
  • 1395 cm3
  • 5,5–5,2 l/100 km
  • 125–119 g/km
  • 110 kW (150 PK)
Design 1.4 TFSI cylinder on demand S tronic
30.450,00 EUR
  • 1395 cm3
  • 5,5–5,2 l/100 km
  • 125–119 g/km
  • 110 kW (150 PK)
1.6 TDI
1.6 TDI 6 versnellingen
26.520,00 EUR
  • 1598 cm3
  • 4,6–4,4 l/100 km
  • 120–114 g/km
  • 85 kW (116 PK)
Sport 1.6 TDI 6 versnellingen
28.320,00 EUR
  • 1598 cm3
  • 4,6–4,4 l/100 km
  • 120–114 g/km
  • 85 kW (116 PK)
Design 1.6 TDI 6 versnellingen
28.320,00 EUR
  • 1598 cm3
  • 4,6–4,4 l/100 km
  • 120–114 g/km
  • 85 kW (116 PK)
1.6 TDI S tronic
28.620,00 EUR
  • 1598 cm3
  • 4,3–4,1 l/100 km
  • 114–109 g/km
  • 85 kW (116 PK)
Sport 1.6 TDI S tronic
30.420,00 EUR
  • 1598 cm3
  • 4,3–4,1 l/100 km
  • 114–109 g/km
  • 85 kW (116 PK)
Design 1.6 TDI S tronic
30.420,00 EUR
  • 1598 cm3
  • 4,3–4,1 l/100 km
  • 114–109 g/km
  • 85 kW (116 PK)
2.0 TDI
2.0 TDI quattro S tronic
32.675,00 EUR
  • 1968 cm3
  • 5,0–4,8 l/100 km
  • 131–125 g/km
  • 110 kW (150 PK)
Sport 2.0 TDI quattro S tronic
34.475,00 EUR
  • 1968 cm3
  • 5,0–4,8 l/100 km
  • 131–125 g/km
  • 110 kW (150 PK)
Design 2.0 TDI quattro S tronic
34.475,00 EUR
  • 1968 cm3
  • 5,0–4,8 l/100 km
  • 131–125 g/km
  • 110 kW (150 PK)
2.0 TDI quattro S tronic
34.680,00 EUR
  • 1968 cm3
  • 5,1–4,9 l/100 km
  • 134–128 g/km
  • 140 kW (190 PK)
Sport 2.0 TDI quattro S tronic
36.480,00 EUR
  • 1968 cm3
  • 5,1–4,9 l/100 km
  • 134–128 g/km
  • 140 kW (190 PK)
Design 2.0 TDI quattro S tronic
36.480,00 EUR
  • 1968 cm3
  • 5,1–4,9 l/100 km
  • 134–128 g/km
  • 140 kW (190 PK)
2.0 TFSI
2.0 TFSI quattro S tronic
32.990,00 EUR
  • 1984 cm3
  • 6,4–6,1 l/100 km
  • 146–139 g/km
  • 140 kW (190 PK)
Sport 2.0 TFSI quattro S tronic
34.790,00 EUR
  • 1984 cm3
  • 6,4–6,1 l/100 km
  • 146–139 g/km
  • 140 kW (190 PK)
Design 2.0 TFSI quattro S tronic
34.790,00 EUR
  • 1984 cm3
  • 6,4–6,1 l/100 km
  • 146–139 g/km
  • 140 kW (190 PK)
Legende
  • Cylinderinhoud
  • Brandstofverbruik
  • CO2 uitstoot
  • PK
Geen motor gevonden.

Geen motoren gevonden voor deze brandstof in combinatie met de gekozen uitrusting.

Downsizing behoort tot het verleden. De Audi Q2 volgt het rightsizing-principe: het perfecte samenspel van voertuigklasse, cilinderinhoud, vermogen, koppel en efficiëntie onder dagelijkse omstandigheden. Voor absoluut rijplezier in de city en buiten de stadsmuren.
750x410_AQ2_161032.jpg

De TFSI-motoren in de Audi Q2 Audi TFSI-motoren bereiken een bijzonder hoge compressie. Het resultaat: een uitstekende efficiëntie bij optimale prestaties. Door cilinderinhoud te vervangen door drukvulling werden motoromvang en -gewicht duidelijk gereduceerd zonder iets van de indrukwekkende dynamiek op te geven. Voor een krachtsontplooiing die u van meet af aan zal overtuigen.

De instapbenzinemotor is de buitengewoon efficiënte 1.0 TFSI-driecilinder (85 kW/116 pk). Andere motorversies zijn de 1.4 TFSI (110 kW/150 pk) met COD-cilinderuitschakeling (cylinder on demand) en de krachtige 2.0 TFSI (140 kW/190 pk). Voor die laatste heeft Audi een nieuw verbrandingsprocedé ontworpen. Daarmee biedt de viercilindermotor in deellastbereik de verbruiksvoordelen van een downsizing-aggregaat, terwijl hij bij hogere belastingen de voordelen van een krachtbron met grote cilinderinhoud benut.
De TDI-motoren in de Audi Q2 Audi TDI-motoren zorgen met hun combinatie van rechtstreekse inspuiting en uitlaatgasturbo voor buitengewone prestaties – dankzij het hoge koppel over het volledige toerentalbereik met een constante krachtsontplooiing. Minder uitstoot en als vanouds zuinig in verbruik. Maar ook fascinerend dynamisch – zodat u uit iedere weg het maximum kunt halen.

Het instapmodel bij de dieselmotoren is de viercilinder met een cilinderinhoud van 1,6 liter en een vermogen van 85 kW (116 pk). Daarboven komt de bestseller 2.0 TDI in twee vermogensversies – 110 kW (150 pk) en 140 kW (190 pk).
750x410_AQ2_161033.jpg

De toegang tot de quattro-wereld Bij bestelling van de 2.0 TDI met 140kW (190 pk) en de 2.0 TFSI behoort de permanente vierwielaandrijving quattro tot de standaarduitrusting. Als optie is ze ook verkrijgbaar voor de 1.4 TFSI COD en de 2.0 TDI met 110 kW (150 pk) – een aantrekkelijke manier om zich toegang te verschaffen tot de quattro-wereld. De hydraulische lamellenkoppeling met haar elektronische regeling leidt de drijfkracht in normaal bedrijf bijna volledig naar de voorwielen, en indien nodig traploos en bliksemsnel naar de achteras. Zo verenigt de quattro-aandrijving rijplezier en rijveiligheid op een hoger niveau. De wielselectieve momentregeling rondt zijn werk af.
Automatisch of manueel: aan u de keuze Afhankelijk van de gewenste motor hebt u de keuze tussen een handgeschakelde zesversnellingsbak en een zeventrapse S tronic-automaat met dubbele koppeling. De S tronic zorgt voor schakelen zonder merkbare tractieonderbrekingen. Beide topmotoren – 2.0 TDI en 2.0 TFSI – worden standaard gecombineerd met een nieuw ontwikkelde versnellingsbak met dubbele koppeling. Hij overtuigt met zijn grote spreiding en zijn hoog rendement, dat hij dankt aan een nieuw olietoevoersysteem en een verminderde wrijving.
  • 563x317_Macao_MV_03_Somehow_rgb.jpg
    Progressieve stuurinrichting

    Standaard bij alle varianten van de Audi Q2 is de progressieve stuurinrichting, waarvan de tandheugel zo vertand is dat de overbrengingsverhouding varieert naargelang van de stuuruitslag. Op die manier wordt ze bij grote stuurbewegingen directer, wat het rijden dynamischer maakt.

  • 563x317__Macao_MV_07_Urban_Front_oTag_rgb.jpg
    Audi drive select

    Het optionele rijdynamieksysteem Audi drive select met de modi auto, comfort, dynamic, efficiency en individual heeft onder meer invloed op de stuurinrichting en de schakelkarakteristiek alsook op het optionele onderstel met adaptieve demperregeling.

Let op, geld lenen kost ook geld.

Alle vermelde prijzen in de car configurator zijn indicatieve prijzen incl. btw. Op enkele uitzonderingen na stemmen deze overeen met de actuele prijzen. Gelieve voor gedetailleerde en exacte prijsinformatie contact op te nemen met uw concessiehouder. Alle informatie onder voorbehoud van wijzigingen op het vlak van modelvarianten, constructie, uitrusting, technische gegevens, mogelijke opties, prijzen of typfouten.De in deze configurator afgebeelde voertuigen zijn deels uitgerust met optionele uitrusting die verkrijgbaar is tegen meerprijs en stemmen niet overeen met uw selectie. Gelieve informatie in te winnen over de standaarduitrusting en de prijs van uw wagen alvorens een verkoopovereenkomst te ondertekenen.