Audi R8 Coupé V10 performance quattro kopen
  • stage_exterior_front.jpg
Audi R8 Coupé V10 performance quattro

Audi R8 Coupé V10 performance

Het begin van een duurzame relatie.
De Audi R8 Coupé V10 performance quattro.


Contacteer uw verdeler voor alle informatie over de fiscaliteit van uw voertuig.

Met krachtige luchtinlaten en een breed Singleframe radiatorrooster vooraan, een scherp gedefinieerde zijlijn die alludeert op de 456 kW (620 pk) middenmotor, en de hooggeplaatste diffusor achteraan is de R8 Coupé V10 performance quattro² in ieder opzicht indrukwekkend.

Performance is an attitude.

Download alle
00:00 | 00:00
1920x1080-audi-r8-coupe-performance-my2021-1597.jpg
1920x1080-audi-r8-coupe-performance-my2021-1597.jpg
  • Stralend: De schitterende lakafwerking in Ascari-blauw metaalkleur is exclusief voor de Audi R8 Coupé V10 performance quattro².

  • De ledkoplampen zijn donker getint, met optionele Audi Matrix-ledachterlichten, die het sportieve, gestroomlijnde design accentueren.

  • Een vleugelslag voorsprong: De achterkant van de Audi R8 Coupé V10 performance quattro² heeft een grote, vaste vleugel in koolstofvezelversterkt polymeer (CFRP).

  • Volbloed sportwagen: De Audi R8 Coupé V10 performance quattro² is slechts 1,24 meter hoog.

  • De hooggeplaatste diffusor en glanzend zwarte ovale uitlaatpijpen behoren tot de standaarduitrusting van de Audi R8 Coupé V10 performance quattro².

  • Overstijgt de middelmaat: afgeplatte groeven op de motorkap als typisch kenmerk van het iconische Audi Sport quattro merk.

  • Het hart van de R8: de V10-motor met natuurlijke aanzuiging werd centraal tussen de assen gemonteerd.

  • De Audi R8 Coupé V10 performance quattro² maakt ook indruk met zijn antracietzwarte, 20-duimse lichtmetalen velgen met een dynamisch 5-dubbele-spaken-design.

  • Audi R8 Coupé V10 performance quattro² met R8-sportstoelen in fijn nappaleder, zwart met contraststiksel en ruitvormig stikpatroon in Mercato-blauw en decoratieve elementen in glanzend carbon keper.

Prestaties in cijfers

Vermogen

456

kW*

(620 pk)

Topsnelheid

331

km/u*

Acceleratie

3.1

s*

Van 0 tot 100 km/u

*

Nog meer vermogen, nog meer kracht: Het toppunt van prestatie

In het hart van de Audi R8 Coupé V10 performance quattro², tussen de beide achterassen, bevindt zich de V10-motor met natuurlijke aanzuiging (). De performance-uitvoering levert 36 kW extra vermogen, voor een totaal van 456 kW. Dat verlaagt de acceleratietijd tot 100 km/u van 3,4 naar 3,1 seconden en verhoogt de topsnelheid van 324 naar 331 km/u. Er is ook een duidelijk verschil in koppel: 580 Nm kan worden bereikt bij 6.500 tpm.

De vaste vleugel op de achterkant van de R8 Coupé V10 performance quattro² is een niet mis te verstane verwijzing naar deze indrukwekkende motorprestaties.

Het chassis: Precisie in al haar facetten

De veren en dempers van de Audi R8 Coupé V10 performance quattro² zijn hard afgesteld. Met de optionele performance-sportophanging met CFRP-stabilisator zijn de vier wielen uitgerust met dubbele dwarsgeplaatste aluminium wieldraagarmen. Audi magnetic ride met CFRP-stabilisator is verkrijgbaar als een optioneel vederlicht dempingssysteem dat in milliseconden en voor elk wiel afzonderlijk, de werking van de schokdempers aanpast aan uw rijstijl en het wegprofiel.

De stuurbekrachtiging is zo afgesteld dat uw stuurinput rechtstreeks wordt overgebracht en verschaft uitzonderlijk nauwkeurige feedback van het wegdek. De als optie verkrijgbare dynamische stuurinrichting past de stuurhoek aan de snelheid aan voor een uiterst speelse handling. Om vaart te minderen is de R8 Coupé V10 performance quattro² standaard uitgerust met koolstofvezelversterkte keramische remmen. De in antracietgrijs uitgevoerde remzadels zijn ook verkrijgbaar in rood.

Audi R8 Coupé V10 performance quattro in side view
Special edition Audi R8 green hell

Speciale Audi R8 Green Hell Edition²

Model in beperkte oplage³ als eerbetoon aan de vijf overwinningen van de Audi R8 LMS op de 24 uur van de Nürburgring, de legendarische Green Hell. Het designpakket valt vooral op door de speciale lakafwerking. Beperkte-oplagenummer op de portieren en rood-zwart gelakte velgen.

Meer informatie bij uw Audi-verdeler.

Interieur: Focus en elegantie

Een grote boog met opvallende contouren plaatst al de bedieningselementen pal in uw gezichtsveld, en verwijst naar het op de bestuurder gerichte design van een monoposto. De Audi R8 Coupé V10 performance quattro² heeft kuipzetels voor meer zijdelingse steun. Audi R8 Coupé V10 performance quattro² met R8-sportstoelen in fijn nappaleder, zwart met contraststiksel en ruitvormig stikpatroon in Mercato-blauw en decoratieve elementen in glanzend carbon keper. Naast het inlegwerk in carbon behoren ook de roestvrijstalen pedalen en voetsteunen tot de standaarduitrusting.

The interior of the Audi R8 Coupé V10 performance quattro
Audi virtual cockpit in the Audi R8 Coupé V10 performance quattro

De Audi virtual cockpit: Alle informatie die u nodig hebt

De combinatie van MMI navigatie plus en de standaard Audi virtual cockpit maakt alle functies eenvoudig te bedienen, zonder dat u het stuur hoeft los te laten of uw ogen hoeft af te wenden van de weg. Op het 12,3-duimse display van de Audi virtual cockpit ligt de klemtoon op de toerenteller waarrond andere prestatiewaarden kunnen worden geordend, zoals koppel, G-krachten, rondetijden, temperatuur van de motor en trasmissieolie, alsook bandendruk en -temperatuur. Het MMI-bedieningssysteem werkt met intelligente spraakherkenning. Er is ook een extra knop verkrijgbaar voor de Audi R8 Coupé V10 performance quattro² waarmee u speciaal geconfigureerde prestatieprogramma’s rechtstreeks kunt bedienen.

1
De CO₂-emissie en verbruikswaarden worden alleen ter indicatieve titel gegeven. Het is mogelijk dat de waarden die zijn opgegeven voor een specifieke configuratie van een voertuig verschillen van de waarden die worden weergegeven op het gelijkvormigheidsattest bij aflevering van het voertuig. Bovendien kan dit eventuele verschil de krachtens de toepasselijke wetgeving (sociaal, fiscaal, enz.) verschuldigde bedragen mogelijks beïnvloeden. Contacteer uw verdeler voor alle informatie over de fiscaliteit van uw voertuig.
2
3
De Audi R8 Green Hell is een serieproductievoertuig en, als zodanig, niet bestemd voor gebruik op het circuit.