Contacteer uw verdeler voor alle informatie over de fiscaliteit van uw voertuig.
Met zijn vermogen van 456 kW (620 pk) is de R8 Spyder V10 performance quattro² synoniem met sportiviteit en karakteristiek design, dat u intens kunt voelen en horen en waarvan u simpelweg kan genieten.
Performance is an attitude.
Maakt het ultieme statement: het ventilatierooster over de volledige breedte van de wagen met de hooggeplaatste diffusor.
Open voor alles: de Audi R8 Spyder V10 performance quattro² met open kap.
128 leds vormen een opvallend lichtsignatuur op de achterkant dat je van heel ver kunt zien.
128 LEDs form a striking light signature at the rear that is visible from afar.
De achterspoiler van de Audi R8 Spyder V10 performance quattro² vervaardigd van koolstofversterkt polymeer.
De R8 Spyder V10 performance quattro² accelereert van 0 tot 100 km/u in 3,2 seconden (gecombineerd brandstofverbruik¹: 13,4–13,3 l/100 km; gecombineerde CO₂-uitstoot¹: 306–304 g/km).
Een glimp van het interieur: Zetels bekleed met fijn nappaleder, stiksel in expresrood en contraststiksel in staalgrijs.
Speciaal display: Informatie over g-krachten, koppel of rondetijden wordt weergegeven rondom de toerenteller in de Audi virtual cockpit.
Door en door krachtig
De 5.2 FSI-motor () van de Audi R8 Spyder V10 performance quattro² genereert een maximumkoppel van 560 Nm bij 6.200 tpm. Dankzij de dry-sumpsmering kon de motor bijzonder laag worden gemonteerd, wat een grote invloed heeft op de nauwkeurigheid waarmee je de R8 kunt besturen in om het even welke situatie. De speciale ontstekingsvolgorde van de tien cilinders zorgt uiteindelijk voor het opmerkelijk karakteristieke motorgeluid. Op weg naar de topsnelheid wordt u begeleid door een nieuwe 7-speed S tronic-versnellingsbak met dicht bij elkaar liggende sportieve versnellingen en een geoptimaliseerde quattro-aandrijving die te allen tijde garant staat voor een optimale koppelverdeling.
Vermogen
kW*
(620 pk)
Topsnelheid
km/u*
Acceleratie
s*
Van 0 tot 100 km/u
Het chassis : precisie in al haar facetten
De veren en dempers van de Audi R8 Spyder V10 performance quattro² zijn hard afgesteld. Met de optionele performance-sportophanging met CFRP-stabilisator zijn de vier wielen uitgerust met dubbele dwarsgeplaatste aluminium wieldraagarmen. Audi magnetic ride met CFRP-stabilisator is verkrijgbaar als een optioneel vederlicht dempingssysteem dat in milliseconden en voor elk wiel afzonderlijk, de werking van de schokdempers aanpast aan uw rijstijl en het wegprofie
De stuurbekrachtiging is zo afgesteld dat uw stuurinput rechtstreeks wordt overgebracht en verschaft uitzonderlijk nauwkeurige feedback van het wegdek. De als optie verkrijgbare dynamische stuurinrichting past de stuurhoek aan de snelheid aan voor een uiterst speelse handling.
Om vaart te minderen is de R8 Spyder V10 performance quattro² standaard uitgerust met koolstofvezelversterkte keramische remmen. De in antracietgrijs uitgevoerde remzadels zijn ook verkrijgbaar in rood.
Vorm volgt fascinatie – het design
Gesloten accentueert de kap de atletische aard van de Audi R8 Spyder V10 performance quattro² in combinatie met wielkasten die kracht uitstralen en de platte gleuven boven het Singleframe-radiatorrooster. Diepe horizontale lijnen benadrukken de breedte van de voorpartij en verlenen de R8 een nog plattere en sportievere look. De achterpartij maakt een slotstatement over sportiviteit met zijn hooggeplaatste diffusor, het ventilatierooster over de volledige breedte van de wagen en de ovale uitlaatpijpen in zwart. In plaats van de standaard 19-duimse velgen kunt u opteren voor de nieuw ontworpen 20-duimse gefreesde velgen die verkrijgbaar zijn in 5-V-dynamiekdesign en met drie verschillende oppervlakken.
Interieur: Focus en elegantie
Een grote boog met opvallende contouren plaatst al de bedieningselementen pal in uw gezichtsveld, en verwijst naar het op de bestuurder gerichte design van een monoposto. De Audi R8 Spyder V10 performance quattro² heeft kuipzetels. Het interieur is standaard uitgerust met lederen bekleding in alcantara/leder-combinatie met contraststiksel in Mercato-blauw en sierelementen in glanzend carbon. Andere kleurencombinaties, zoals zetelbekleding in fijn nappaleder, expresrood stiksel met ruitvormig patroon en contraststiksel in staalgrijs of fijn nappaleder, zwart met contraststiksel in Vegas-geel, ronden het assortiment mooi af. Naast het inlegwerk in carbon behoren ook de roestvrijstalen pedalen en voetsteunen tot de standaarduitrusting.
De Audi virtual cockpit: al de informatie die u nodig hebt
De combinatie van MMI navigatie plus en de standaard Audi virtual cockpit maakt alle functies eenvoudig te bedienen, zonder dat u het stuur hoeft los te laten of uw ogen hoeft af te wenden van de weg. Op het 12,3-duimse display van de Audi virtual cockpit ligt de klemtoon op de toerenteller waarrond andere prestatiewaarden kunnen worden geordend, zoals koppel, G-krachten, rondetijden, temperatuur van de motor en trasmissieolie, alsook bandendruk en -temperatuur. Er is ook een extra knop verkrijgbaar voor de Audi R8 Spyder V10 performance quattro² waarmee u speciaal geconfigureerde prestatieprogramma’s rechtstreeks kunt bedienen.