De nieuwe Audi R8 > Audi R8 > Audi België
  • stage_exterior_front.jpg
De nieuwe Audi R8

Verleidelijker dan ooit.
De nieuwe Audi R8.

De nieuwe Audi R8 is een krachtige sportwagen die esthetische aantrekkingskracht combineert met adembenemende prestaties. De nieuwe Audi R8 bewijst iedere rit opnieuw dat kracht en elegantie elkaar niet in de weg hoeven te staan. Na een ingrijpende make-over wist de supersportwagen te overtuigen door aangepaste ophangingsonderdelen en een nog dynamischere wegligging. En met zijn nog opvallendere koetswerkdesign komt geen enkele andere Audi zo dicht bij een echte racewagen als de Audi R8.

Download alle
00:00 | 00:00
  • De scherpe lijnen van de nieuwe Audi R8 tonen het karakter van de auto. Het singleframe-radiatorrooster heeft een bredere en vlakkere lijn.

  • De Audi R8, een krachtige sportwagen, is gemaakt voor opperste dynamiek op zowat ieder technologisch vlak.

  • De krachtige sportwagen combineert esthetische aantrekkingskracht met adembenemende prestaties.

  • De aangepaste ophanging zorgt bovendien voor nog meer stabiliteit en precisie.

  • De R8 Spyder heeft een ultralichte softtop die uitloopt in twee ribben. Die rekken het dakmateriaal zo op dat het perfect aansluit bij het athletische design van deze krachtige sportwagen, net zoals dat het geval is bij de grote CFRP-hoedenplank.

  • De nieuwe Audi R8 is standaard uitgerust met 19-duimsvelgen. In optie zijn er ook ultralichte 20-duimsvelgen met dynamisch 5-V-design en nieuwe zomer- en sportbanden verkrijgbaar, die de R8 nog preciezer besturen.

  • Het radiatorrooster rondt de diffuser af, die vrij hoog uitkomt. Onder de motorklep werd de luchtfilter onder een nieuw, driedelig deksel ondergebracht – dat naar keuze gemaakt is van plastic of koolstofvezel.

  • De hele auto is gericht op het rijplezier van de bestuurder. Die kan alle belangrijke functies bedienen met de multifunctionele satellietknoppen op het stuur, zonder het stuur los te laten of zijn ogen van de weg te halen.

  • De chauffeur en passagier zitten comfortabel op lage sportzetels die zijn overtrokken met leder en alcantara. Maar de R8 kan ook worden uitgerust met kuipstoelen. Die omsluiten de inzittenden nog beter, zijn inklapbaar én kunnen gedeeltelijk elektrisch worden bediend.

Messcherpe precisie

De aangepaste ophanging zorgt voor nog meer stabiliteit en precisie. De rijassistentie werd herzien met zowel de optionele dynamische besturing als de elektromechanische besturing: zo wordt de stuurrespons en de wegligging nog preciezer en dit ongeacht de snelheid waarmee de auto rijdt.

Driving dynamics
Meer over de rijdynamiek

Lichtgewicht

Het geheim van het verrassend lichte gewicht van de Audi R8 is het Audi Space Frame (ASF) dat van verschillende materialen is gemaakt. Het combineert componenten van aluminium en structureel geïntegreerd CFRP. De stabilisator op de vooras is ook beschikbaar in CFRP en aluminium, wat het gewicht van de nieuwe Audi R8 met nog eens 2 kg verlaagt.

Top value in the weight

Progressieve verlichtingstechnologie

De Audi R8 is standaard uitgerust met ledkoplampen en dynamische richtingaanwijzers achteraan. Op vraag is er ook een laserspot verkrijgbaar voor de grootlichten in combinatie met dynamische richtaanwijzers vooraan. The laserspot vult de ledgrootlichten aan vanaf een snelheid van 60 km/u en zorgt met zijn grotere bereik voor een verbeterde zichtbaarheid. Een intelligente camerasensor dimt de grootlichten wanneer hij andere weggebruikers herkent.

Progressive lighting technology

Het functionele interieur

De nieuwe look van de Audi R8 omvat ook een op de chauffeur gericht interieur. Nieuw zijn de kleuren pastel silver met rotsgrijze contraststiksels, palino brown met staalgrijze stiksels en zwart met utopiablauwe stiksels.

Interior design

Bedieningsconcept & Infotainment

De hele cockpit is gericht op één aspect: de chauffeur. Die kan via het performante lederen Audi R8-stuur de motor starten, de rijdynamiek aanpassen, het motorgeluid bijsturen, de infotainmentsystemen bedienen en in een andere versnelling schakelen. Ook in de innovatieve Audi Virtual Cockpit staat de chauffeur centraal. Het TFT-scherm van 12,3 duim met hoog contrast geeft heel wat belangrijke informatie duidelijk zichtbaar weer als tekst en symbolen. De bestuurder kan kiezen tussen drie weergaven. In de performance-weergave staat de toerenteller centraal, met de andere indicatoren errond: koppel, vermogen, olietemperatuur, bandentemperatuur, g-krachten en rondetijden op een racecircuit.

Operating concept & Infotainment
Meer over het bedieningsconcept & Infotainment

Gemaakt om te overtuigen.

“De R8 bezet op alle vlakken een unieke positie voor Audi” (Michael-Julius Renz, Managing Director van Audi Sport GmbH). De nieuwe Audi R8 combineert indrukwekkende prestaties, sportieve elegantie en de fascinatie van tomeloze vrijheid.

Der neue Audi R8