© Blēo
© Blēo
Bij het innovatieve Deense merk Blēo ligt een inspirerende visie aan de basis van een bijzonder gamma kleuren voor interieurs. Hierbij worden de beschikbare tinten niet lukraak en in eindeloze varianten gekozen, maar gebaseerd op de essentiële kleuren van visionaire creatieve denkers.
Het Scandinavische Blēo, waarvan de naam Oud-Engels is voor kleur of tint, werd in 2024 opgericht door Anne Grønskov. De ambities zijn hoog, en worden ook meteen ingevuld: voor de ontwikkeling van zijn collectie doet het jonge bedrijf een beroep op een rist kunstenaars, architecten en designers van topniveau. “Door te werken met mensen die toonaangevend zijn in hun vakgebied, streven we ernaar om baanbrekend te zijn in het onze”, zegt Anne Grønskov. “We zijn niet geïnteresseerd in het opbouwen van een gigantisch assortiment, maar geloven in het zorgvuldig selecteren en samenstellen van kleuren met de beste creatieve geesten. In onze ogen zijn dit allemaal kleurexperts.”
© Blēo
© Blēo
© Blēo
© Blēo
© Blēo
© Blēo
Uiteraard bekijken we de Blēo-collectie van de Belgische Fien Muller en Hannes Van Severen (Muller Van Severen) graag even van dichterbij. Met hun mix van puurheid en functionalisme vervaagt bij hun meubels en objecten de grens tussen kunst en design. In hun iconische ontwerpen en kleuren zijn het Duitse Bauhaus en de Nederlandse De Stijl-beweging nooit veraf. “Kleur is niet iets dat we als bijzaak aan onze ontwerpen toevoegen. Het is een integraal onderdeel van ons denken, een materiaal op zich”, volgens Fien Muller. Hun visie op kleur past dan ook perfect bij die van Blēo. Voor hun persoonlijke palet, dat de naam Core Collection kreeg, koos het duo 14 eigenzinnige kleuren die ze gebruiken in hun meubels en objecten. De naam Core Collection vat het perfect samen: de kernkleuren waarnaar ze in hun werk telkens teruggrijpen.
© Blēo
© Blēo
© Blēo
© Blēo
Bij Blēo worden ook hoge eisen gesteld op het vlak van duurzaamheid. Alle verf wordt geproduceerd in Kopenhagen en is 100% op waterbasis, milieuvriendelijk, niet-giftig, en draagt het EU Ecolabel. Bovendien is ook de verpakking slim ontworpen: de verf wordt niet in een blik, maar in een doos geleverd. Deze is gemaakt van biologisch afbreekbare, FSC-gecertificeerde en gerecycleerde materialen, is volledig luchtdicht en beschermt de verf tot twee jaar na aankoop tegen stof en vocht. Door de opening met schroefdop verloopt het doseren heel makkelijk, en na gebruik kunnen zowel de zak als de doos gerecycleerd worden. Met deze oplossing werd de verpakking teruggebracht tot de essentie om afval te minimaliseren, het transport te vergemakkelijken en de ecologische voetafdruk aanzienlijk te verkleinen.
© Blēo
© Blēo
© Blēo
© Blēo
De mogelijkheid om te creëren volgens uw persoonlijke smaak vindt u ook terug bij Audi exclusive. Hiermee biedt het merk met de vier ringen u de kans om uw Audi volledig uniek te maken – van een unieke koetswerkkleur tot de decoratieve stiksels. Het goud van een zonsondergang, het rood van een glas wijn, het groen van een smaragdgroene ring: alles wat u kan bedenken, kan Audi exclusive voor u realiseren. Met daarnaast de keuze uit exclusieve ledersoorten en bijzondere houtsoorten.