Kwaliteit heeft een naam: Audi
Audi België Technology
Kwaliteit heeft een naam: Audi

Kwaliteit heeft een naam: Audi

De laatste resultaten van de enquête ‘Best Brands in All Classes’ van Auto Bild bewijzen het: Audi staat synoniem voor kwaliteit. Het merk is topfavoriet bij de lezers van het gerenommeerde Duitse magazine als het gaat om (prijs-)kwaliteit en design. Een publieke triomf die te verwachten was, als u vertrouwd bent met de waarden van het merk.

Leestijd: 6 min

Quality has 4 rings

De beste zijn is nog beter als anderen het bevestigen. Dit keer waren het de lezers van het magazine Auto Bild die de knowhow van het merk met de vier ringen lauwerden. En dat in een competitie met 36 andere merken in 14 categorieën. Kortom: een meer dan verdiende eerste plaats.

Kwaliteit boven alles

In het kwaliteitsklassement prijken maar liefst zeven modellen bovenaan het podium. De Audi A1, A3, A3 Cabriolet, A4, A7 Sportback en de Audi Q3 en Q7 zijn allen populair bij de lezers, wat aantoont dat Audi van alle markten thuis is. Het merk krijgt zelfs een algemene score van meer dan 70% voor kwaliteit. Een pluim van de jury, dus.

Ook design- en prijscriteria beloond

Naast kwaliteit deed Audi het prima qua design. De manier waarop de nieuwe Audi A6 luxe een nieuwe invulling geeft, viel duidelijk in de smaak. En ook wat betreft de prijs-kwaliteitsverhouding voor cabrio's van boven de 50.000 euro, wist de Audi S5 Cabriolet de jury te overtuigen.

Omdat Audi telkens wist te winnen in de 9 subcategorieën, was het merk met de vier ringen ook verzekerd van de eerste plaats in de hoofdcategorieën: SUV’s en grote wagens.

Een belofte nakomen loont

Deze publieke poll bevestigt in ieder geval de knowhow van Audi. "Kwaliteit zonder compromissen is een van onze belangrijkste principes en staat centraal in ons productieproces", zegt Michael Neumayer, Audi Corporate Quality Manager. “Die belofte komen we na, zoals deze poll aantoont. Voor ons is het zowel een erkenning als een verplichting.” Met een dergelijke toewijding mogen we ervan uitgaan dat dit niet de laatste zege zal zijn voor het merk.