Audi RS 3 Berline > Audi België

Audi RS 3 Berline

Poleposition in het segment van compacte wagens. De nieuwe RS 3 Berline

De nieuwe 2.5 TFSI ontwikkelt 294 kW (400 pk) – 33 pk meer dan zijn voorganger. Het compacte RS-model spurt in amper 4,1 seconden van 0 tot 100 km/u en haalt een topsnelheid van 250 km/u – op aanvraag kan Audi de snelheidsbegrenzing optrekken tot 280 km/u. De nieuwe topatleet in het compact-segment straalt ook visueel zijn sportieve karakter uit.

Ontdek het hele Audi Sport gamma bij één van onze 3 officiële Audi Sport verdelers
  • DELORGE AUTOMOTIVE HASSELT

  • Herkenrodesingel 8 C
    3500 Hasselt
    +32 11 27 84 40

  • AUDI DELBAR

  • Gentstraat 99-101
    8930 Rekkem
    +32 56 43 35 70

  • AUDI CENTER BRUSSELS

  • Bemptstraat, 38
    1620 Drogenbos
    +32 2 371 27 11

1400px_ARS3_161002_2.jpg

Schrijf u nu in om op de hoogte te blijven van de actualiteit
in verband met de Audi RS 3 Berline

Sportiviteit, maximale trekkracht en rijveiligheid Met bliksemsnelle schakelovergangen brengt de S tronic-zevenversnellingsbak met dubbele koppeling het vermogen van de 2.5 TFSI over naar de permanente vierwielaandrijving quattro. Zijn elektrohydraulische meerschijvenkoppeling verdeelt het aandrijfkoppel variabel over de assen. De elektronische sturing combineert superieure stabiliteit met een hoge mate van rijplezier. Hoe sportiever de rijstijl, des te sneller en vaker wordt een groot deel van het koppel naar de achteras gestuurd. Het resultaat: een bijzonder levendig rijgedrag.

De sturing van de quattro-aandrijving is standaard in de rijdynamiekregeling Audi drive select geïntegreerd, net zoals de werking van de stuurinrichting, de S tronic, het motormanagement en de regelbare kleppen in de uitlaat. De bestuurder kan de werking van deze componenten apart laten variëren volgens drie modi: comfort, auto en dynamic. Hetzelfde geldt voor de optionele RS sport plus-ophanging met adaptieve dempercontrole. De unieke sound van de vijfcilinder, die het resultaat is van de alternerende ontsteking tussen dicht bij en ver van elkaar gepositioneerde cilinders, versterkt de sowieso al emotioneel beladen rijervaring. Via Audi drive select kan de klank worden aangepast.
Opvallend RS-design vanbuiten...

De nieuwe topatleet in het compact-segment straalt ook visueel zijn sportieve karakter uit. Op het Singleframe-rooster met driedimensionaal honingraatmotief prijkt onderaan het quattro-logo. Daaronder strekt zich een ‘blade’ uit over de hele breedte van de voorkant tot aan de zijdelingse luchtinlaten, waar het een smalle koker vormt voor een betere luchtstroom door de wielkasten. Ledkoplampen met hun opvallende lichtsignatuur zijn standaard en Audi biedt ook Matrix-ledkoplampen als optie aan.

... en vanbinnen. Het donkergekleurde interieur verwelkomt de bestuurder en zijn passagiers met verlichte deurdrempels die standaard een RS 3-logo dragen. De met fijn zwart nappaleder beklede sportzetels met RS-logo op de rugleuning zijn standaard. Optioneel zijn ook meer aansluitende RS-sportzetels met geïntegreerde hoofdsteun verkrijgbaar. Hun bekleding vertoont bovendien een ruitpatroon en kleurperforaties. Het met leder beklede RS-sportstuur is onderaan afgevlakt. Inzetstukken in het instrumentenbord en de deurpanelen bekronen de sfeer van sportieve elegantie.
1400px_ARS3_D_161001.jpg
Let op, geld lenen kost ook geld.
Alle vermelde prijzen in de car configurator zijn indicatieve prijzen incl. btw. Op enkele uitzonderingen na stemmen deze overeen met de actuele prijzen. Gelieve voor gedetailleerde en exacte prijsinformatie contact op te nemen met uw concessiehouder. Alle informatie onder voorbehoud van wijzigingen op het vlak van modelvarianten, constructie, uitrusting, technische gegevens, mogelijke opties, prijzen of typfouten. De in deze configurator afgebeelde voertuigen zijn deels uitgerust met optionele uitrusting die verkrijgbaar is tegen meerprijs en stemmen niet overeen met uw selectie. Gelieve informatie in te winnen over de standaarduitrusting en de prijs van uw wagen alvorens een verkoopovereenkomst te ondertekenen.