Audi connect Plug & Play

Audi connect plug and play

Audi België Audi connect
Audi connect plug and play

Level up
Audi connect plug and play

Met de Audi connect plug and play-app (iOS/Android) kan uw smartphone via Bluetooth en de Audi DataPlug verbinding maken met uw wagen, waardoor deze in een mum van tijd een geconnecteerde wagen wordt. Deze oplossing kan achteraf worden ingebouwd in veel modellen van 2008 en later*.

00:00 | 00:00

Een slimme verbinding
De Audi connect plug and play-app

Met de Audi connect plug and play-app heeft u op elk moment toegang tot de nieuwste informatie over uw wagen.

My Audi

My Audi

In het gedeelte 'My Audi' van de Audi connect plug and play-app kunt u zaken bekijken zoals kilometerstand, chassisnummer en brandstofpeil. U kunt zelfs controleren hoeveel kilometers en dagen er nog zijn tot uw volgende serviceafspraak. Zo hebt u uw volgende onderhoud altijd binnen handbereik.

Trips

Trips

Het digitale logboek zorgt voor meer overzicht in uw zakelijke en privéreizen. De automatische logfunctie maakt het makkelijk om zaken zoals vertrekpunt en bestemming, datum en tijd van de dag, reistijd en route vast te leggen en indien nodig via de app te exporteren.

Brandstofmonitor

Brandstofmonitor

De brandstofmonitor geeft u een overzicht van uw tankbeurten en maandelijkse brandstofkosten. Telkens wanneer de Audi DataPlug een tankbeurt registreert, ontvangt u een melding via de app dat de brandstofkosten zijn geregistreerd. Deze service* registreert automatisch wanneer, waar en hoeveel u tankt.

*minimaal tankniveau van 10 l

Oplaadmonitor

Oplaadmonitor

De oplaadmonitor geeft u een overzicht van uw laadkosten, het aantal gereden kilometers en de laadstatus van uw Audi. De app registreert automatisch wanneer u uw wagen oplaadt en slaat het adres van het laadstation op. Vervolgens wordt u gevraagd uw uitgaven in te voeren. Handige eigenschap: wanneer het laadniveau laag wordt, ontvangt u tijdig een herinnering om op te laden.

*Enkel beschikbaar in de Audi e-tron

Statistieken

Statistieken

Audi connect plug and play helpt u bij het optimaliseren van uw rijstijl. Persoonlijke rijgegevens zoals acceleratie, voertuigsnelheid, motortoerental en remgedrag worden gemeten en weergegeven in een gedetailleerde statistische uitsplitsing.

Hierdoor kunt u leren van uw eigen rijstijl en uw bestemmingen efficiënter te bereiken.

Serviceafspraken

Serviceafspraken

"Met de Audi connect plug and play-app kunt u op elk ogenblik een afspraak bij uw Audi verdeler aanvragen. Inclusief direct bellen en met navigatiehulp. Als uw wagen een keuring of nieuwe olie nodig heeft, heeft u de mogelijkheid om automatisch een onderhoudsafspraak aan te vragen bij uw Audi verdeler. Hij neemt dan zo snel mogelijk met u contact op, waarbij u ervoor kunt kiezen om hem alle relevante voertuiginformatie door te geven. "

Audi beloningen

Audi beloningen

Geniet van meer plezier achter het stuur en ontdek geselecteerde leuke plekken in de buurt. Door te kiezen voor een efficiënte rijstijl, lokale hotspots te ontdekken, uw Audi verdeler te bezoeken of regelmatig de app te gebruiken, kunt u punten en trofeeën verzamelen. Een geweldige manier om uw rijprestaties keer op keer uit te dagen en beloningen van uw Audi verdeler* te verdienen.

*enkel bij deelnemende Audi verdelers

Pech en hulpverlening

Pech en hulpverlening

Met de functie ""Pech en hulpverlening"" wordt u doorverbonden met de nationale 24-uurs pechverhelping of met de Audi servicehotline*. U heeft de mogelijkheid om uw locatie- en voertuiginformatie door te geven en om belangrijke tips op te roepen i.v.m. wat u moet doen in een noodgeval. Daarnaast toont de app een selectie van de waarschuwings- en controlelampjes van uw wagen. Aanvullende uitleg helpt u deze correct te identificeren en adequaat te reageren als een controlelampje brandt. Zo geniet u altijd van maximale veiligheid.

*Kosten worden berekend volgens het tarief van uw provider. Als u belt vanuit het buitenland kunnen roamingkosten in rekening worden gebracht.

Parkeerplaats

Parkeerplaats

Met Audi connect plug and play weet u altijd precies waar u uw wagen hebt geparkeerd. Laat de app u naar uw wagen leiden of deel de GPS-coördinaten bijvoorbeeld met uw vrienden. U kunt zelfs in de gaten houden hoe lang u al geparkeerd staat.

In drie stappen naar een geconnecteerde wagen

connected car

  1. Controleer of uw Audi compatibel is met de Audi DataPlug.
  2. Download de Audi connect plug and play-app voor Android of iOS.
  3. Uw Audi verdeler helpt u bij het installeren van uw Audi DataPlug en het activeren van de Audi connect plug and play-app.

Check compatibiliteit

De Audi DataPlug maakt van veel modellen gebouwd vanaf 2008 een geconnecteerde wagen.

Download app

Download app

Sluit de Audi DataPlug aan op uw wagen, download en installeer vervolgens de gratis app voor uw besturingssysteem (iOS of Android) en volg de activeringsinstructies.

Veelgestelde vragen

Audi connect plug and play, algemene info

Wat is Audi connect plug and play?
Met de gratis Audi connect plug and play-app en de Audi DataPlug maakt u van uw Audi (gebouwd vanaf modeljaar 2008) een geconnecteerde wagen. Gebruik gewoon Bluetooth om de talrijke app-functies te gebruiken, zoals de digitale kilometerteller, rijstijlanalyse of uitdagingen.
Welke functies biedt Audi connect plug and play?
Audi connect plug and play biedt momenteel de volgende functies:
My Audi, rijstijlanalyse, kilometerteller, statistieken, uitdagingen, serviceafspraken, parkeerlocatie, brandstofmonitor/oplaadmonitor, pech en hulpverlening.

Meer informatie over elke functie is te vinden in de betreffende categorie van de Veelgestelde Vragen.
Wat heb ik nodig om Audi connect plug and play te gebruiken?
U hebt de volgende onderdelen nodig:

• Een smartphone met Android-besturingssysteem (versie > 7) of iOS-besturingssysteem (min. huidige iOS-versie min 1. Voorbeeld: huidige iOS-versie = 14. Daarom wordt iOS 14 - 1 = iOS 13 ondersteund).
• De Audi connect plug and play-app uit de Play Store (Android) of App Store (iOS).
• De Audi DataPlug (standaard bij veel Audi modellen). De Audi DataPlug is ook verkrijgbaar bij uw Audi verdeler en in sommige landen ook bij Audi Originele Onderdelen en Accessoires.
• Een compatibel Audi model.

Meer informatie over Audi connect plug and play en de individuele compatibiliteit vindt u op onze Audi connect plug and play-homepage.
Kan ik ook elektrische of hybride wagens verbinden met Audi connect plug and play?
Afhankelijk van uw land kunt u elektrische of hybride wagens verbinden met Audi connect plug and play. Hou er rekening mee dat er verschillen kunnen zijn in de functies met een elektrische wagen. Zo berekenen we efficiënte rijstijlen iets anders voor die wagens, en worden andere voertuigparameters weergegeven voor een rit.

Meer informatie over compatibiliteit is beschikbaar op onze Audi connect plug and play-homepage.
Waar kan ik controleren of mijn smartphone compatibel is met Audi connect plug and play?
De softwareversie vindt u meestal in de instellingen van uw smartphone.

Android: Instellingen → Apparaatinformatie

iOS: Instellingen → Algemeen → Info

Meer informatie over compatibiliteit vindt u hier op onze Audi connect plug and play-homepage of bij uw Audi verdeler.
Welke kosten worden mij aangerekend?
Vraag uw Audi verdeler naar de prijs van de Audi DataPlug. De app en de bijbehorende functies zijn gratis. Om de app te gebruiken, dient uw smartphone een actief gsm-abonnement te hebben inclusief een mobiele datapakket. Dit kan extra kosten met zich meebrengen.
Waar is Audi connect plug and play verkrijgbaar?
Audi connect plug and play is beschikbaar in veel Europese landen en in sommige landen buiten Europa. Vraag uw Audi verdeler of Audi connect plug and play beschikbaar is in uw land.

Audi connect plug and play app

Hoe verbind ik de Audi connect plug and play app met de Audi DataPlug?
Voor het installeren van de Audi DataPlug kunt u een afspraak maken met uw Audi verdeler, of u kunt deze zelf als volgt installeren: na het downloaden en installeren van de Audi connect plug and play-app wordt u stap voor stap door de installatie van de Audi DataPlug geleid na het openen van de app. Dit is heel eenvoudig: ga in uw Audi zitten, open de app en hou de Audi DataPlug inclusief verpakking klaar. Open de app, voer de achtcijferige pincode in op het invoerscherm van de app en bevestig. De pincode vindt u op de zijkant van de Audi DataPlug of op de zijkant van de verpakking. Steek vervolgens de Audi DataPlug in de diagnose-interface (OBD2). Bij de meeste Audi modellen bevindt deze zich in de beenruimte aan de bestuurderszijde. Bevestig deze stap in uw app. Activeer dan Bluetooth en GPS op uw smartphone. Zet tot slot het contact van uw Audi aan. Zodra u op "Verbinding maken" klikt, wordt de Bluetooth-verbinding tussen de smartphone en de Audi DataPlug tot stand gebracht. Let op: het verbindingsproces kan tot twee minuten duren.
Hoe kan ik controleren of er een verbinding is tussen de app en de Audi DataPlug?
In het Home-gedeelte van de Audi connect plug and play-app kunt u zien of de app is verbonden met de Audi DataPlug. Wanneer u de app opent, wordt de status ook kort weergegeven in het onderste gedeelte van de app.
Kunnen andere gebruikers mijn gegevens zien?
Elke gebruiker kan alleen de gegevens zien die naar zijn respectievelijke smartphone zijn verzonden. U kunt zelf bepalen of u gegevens met anderen wilt delen op social media.
Wie kan ik contacteren als ik vragen heb over Audi connect plug and play?
Neem voor vragen over Audi connect plug and play contact op met uw Audi verdeler of stuur een verzoek via het ondersteuningsgedeelte in de Audi connect plug and play-app. Vermeld gewoon uw vraag of probleem in het tekstveld en klik op "Verzenden". Alle relevante informatie die wij nodig hebben om uw vraag op te lossen, wordt met een enkele klik naar ons verzonden.

Mijn uitdagingen

Hoe werkt myRewards?
Met myRewards kunt u punten verzamelen, bijvoorbeeld door efficiënt te rijden, uitdagingen aan te gaan en regelmatig de Audi connect plug and play-app te gebruiken. Met de verzamelde punten kunt u verschillende niveaus bereiken. Voor elk niveau dat u bereikt, wachten u aantrekkelijke prijzen. Deze kunt u aanvragen bij uw Audi verdelere (enkel bij deelnemende Audi verdelers).
Hie start ik een Uitdaging?
Door in het hoofdmenu van de Audi connect plug and play-app op "myRewards" te klikken, komt u in het hoofdinfoscherm van myRewards. Als u nu rechtsboven op het scherm op "nieuwe uitdaging" klikt, kunt u een uitdaging kiezen en starten.
Kan ik een uitdaging pauzeren om een andere te starten?
Ja, u kunt een uitdaging pauzeren om er een nieuwe te starten. In totaal kunnen er 3 uitdagingen tegelijkertijd worden uitgevoerd.
Hoeveel uitdagingen kan ik tegelijkertijd starten?
U kunt maximaal 3 uitdagingen tegelijk starten.
Kan ik uitdagingen herhalen die ik al heb voltooid?
Ja, voltooide uitdagingen worden na 12 maanden opnieuw geactiveerd.
Hoe lang blijf ik op hetzelfde level?
Wanneer u een nieuw level bereikt met de verzamelde punten, bent u zeker van dit level gedurende 12 maanden tot de laatste kalenderdag van de betreffende maand. Als u niet binnen 12 maanden het vereiste aantal punten verzamelt om op dit level te blijven, wordt u een level lager geplaatst.
Wat moet ik doen om het volgende level te bereiken?
Zodra u het vereiste aantal punten hebt verzameld, gaat u automatisch naar het volgende level.
Sinds kort wordt het bereiken van een nieuw level op myRewards beloond met aantrekkelijke prijzen. Wordt er rekening gehouden met de punten die ik al heb verzameld?
Ja. De punten die u al hebt verzameld zijn 12 maanden geldig, tot de laatste kalenderdag van de betreffende maand. Daarnaast belonen wij u met 3.000 punten voor een succesvolle registratie (alleen bij deelnemende Audi verdelers).
Hoe kan ik een prijs verzilveren?
Wanneer u een bepaald niveau bereikt, kunt u via het myRewards-informatiescherm in de Audi connect plug and play-app naar het menu-item "Uw prijzen" gaan. Hier kunt u een prijs aanvragen bij uw Audi verdeler (enkel bij deelnemende Audi verdelers).

Audi DataPlug

Wat is een Audi DataPlug?
De Audi DataPlug is een OBD-connector (on-board diagnostics) die wordt aangesloten op de diagnosepoort (OBD2-interface) van uw Audi. Hij verzamelt tijdens uw reis verschillende informatie en stuurt deze via Bluetooth naar uw smartphone. De informatie geeft u bijvoorbeeld details over uw rijstijl en de wagenstatus.
Met welke wagens is mijn Audi DataPlug compatibel?
Audi connect plug-and-play is compatibel met veel nieuwe en gebruikte Audi wagens die vanaf 2008 zijn geproduceerd. Meer informatie over de compatibiliteit van onze Audi modellen vindt u hier op onze Audi connect plug-and-play homepage of bij uw Audi verdeler.
Hoe lang duurt het om de smartphone te verbinden met de Audi DataPlug en moet ik dit elke keer doen?
Nadat uw smartphone voor de eerste keer succesvol met de Audi DataPlug is verbonden, duurt het normaal gesproken niet meer dan 5 seconden om de Bluetooth-verbinding telkens opnieuw tot stand te brengen.
Verstuurt de Audi DataPlug gegevens ook als de motor niet draait maar het contact is ingeschakeld?
De Audi DataPlug stuurt gegevens naar uw smartphone zodra het contact van uw wagen wordt aangezet.
Kan ik tegelijkertijd met de Audi DataPlug andere apparaten via Bluetooth met mijn auto verbinden?
Als er een verbinding actief is, heeft u de mogelijkheid om andere apparaten (bijv. een handsfree-systeem) op uw wagen aan te sluiten.
Hoe verwijder ik een Audi DataPlug uit mijn wagen?
Schakel uw Audi uit en trek de Audi DataPlug uit de OBD2-interface.
Kan ik een extra/nieuwe smartphone aansluiten op de Audi DataPlug?
Er kan slechts één smartphone tegelijk worden aangesloten. Maar u kunt de huidige actieve verbinding altijd beëindigen en een nieuwe/andere smartphone aansluiten (op dezelfde manier als bij de eerste installatie).

Let op: Als er meerdere aangesloten smartphones in de wagen aanwezig zijn, maakt het systeem meestal verbinding met de smartphone die zich het dichtst bij de Audi DataPlug bevindt.
Als ik de Audi DataPlug met meerdere personen deel, kunnen de individuele gebruikers dan elkaars gegevens zien?
Elke gebruiker kan alleen de gegevens zien die naar hun smartphone zijn verzonden.
Kan ik ook een datastekker van een andere fabrikant gebruiken om Audi connect plug and play te gebruiken?
De diensten van de Audi connect plug-and-play-app werken alleen in combinatie met de bijbehorende Audi DataPlug van AUDI AG.
Waar in het voertuig sluit ik de Audi DataPlug aan?
U kunt de Audi DataPlug aansluiten op de OBD2-poort van uw voertuig. Bij de meeste modellen bevindt de poort zich onder het stuur in de beenruimte (bij de pedalen) aan de linkerkant (aan de rechterkant voor voertuigen met het stuur rechts). Het is een paars onderdeel dat dezelfde omtrek heeft als de Audi DataPlug. Neem bij vragen contact op met de Audi klantenservice of uw Audi verdeler.
Verbruikt mijn Audi DataPlug stroom als mijn voertuig is uitgeschakeld?
De Audi DataPlug wordt uitgeschakeld zodra uw wagen is geparkeerd en het contact is uitgeschakeld, zodat de autobatterij niet wordt gebruikt.
Hoe werkt de automatische update voor de Audi DataPlug?
Nadat je app is bijgewerkt, verschijnt er een bericht op het vergrendelscherm en wordt er een pop-upbericht weergegeven in de app. Wanneer de app na de update verbinding maakt met uw voertuig, wordt de software van uw Audi DataPlug automatisch bijgewerkt. Om de software-update met succes af te ronden, moet uw wagen tijdens de update stilstaan met het contact ingeschakeld. Als de automatische update van de Audi DataPlug niet werkt, heeft u de mogelijkheid om de software-update handmatig te starten onder "Instellingen" -> "DataPlug" -> "Software-update". De software-update voor uw Audi DataPlug kan tot een minuut duren. Na de update krijg je meestal een bericht op je smartphone dat de update gelukt is. U kunt de app-functies nu gewoon gebruiken.

Rijstijl

Wat houdt de functie 'Rijstijl' juist in?
De functie "Rijstijl" registreert uw rijgegevens (motortoerental, acceleratie, remmen, voertuigsnelheid en koelvloeistoftemperatuur) en gebruikt deze om uw efficiënte rijstijl in procenten te berekenen. Als u uw elektrische auto met Audi connect plug and play hebt aangesloten, wordt uw efficiënte rijstijl berekend op basis van de volgende parameters: acceleratie, remmen en snelheid.
Waar kan ik mijn rijgegevens zien?
U kunt uw rijgegevens zien door in het menu "Ritten" een rit te selecteren en vervolgens direct op het percentage te klikken. De verschillende parameters worden weergegeven.
Kan ik mijn rijgegevens laten resetten/verwijderen?
U kunt een rit wissen en of resetten in uw ritbeheer.
Is het mogelijk om meerdere rijprofielen op één apparaat te hebben, bijvoorbeeld als het voertuig door meerdere personen wordt gebruikt?
Sorry, maar dat is technisch niet mogelijk. Alleen de wagen die aan de Audi DataPlug is gekoppeld, wordt op het apparaat geregistreerd.
Kan ik mijn rijgegevens downloaden of delen op sociale media?
U kunt uw rijgegevens exporteren. U kunt ook uw ritten delen op sociale media, net zoals uw puntenstatus, uw voltooide uitdagingen, een nieuw toegekende status (zilver, goud, enz.) en het percentage efficiënte rijstijl.
Hoe worden mijn punten voor een efficiënte rijstijl berekend?
Uw punten voor een efficiënte rijstijl vloeien voort uit het aantal gereden kilometers en het percentage efficiënte rijstijl. Hoe meer kilometers u rijdt met een efficiënte rijstijl van bijvoorbeeld 90%, hoe meer punten u ontvangt voor de rit. Hoe beter uw percentage bij hetzelfde aantal kilometers, hoe meer punten u ontvangt voor uw reis.
Waarom komt mijn vastgelegde reis op de kaart soms niet exact overeen met de wegen?
Misschien is het GPS-signaal op uw mobiele telefoon gedeactiveerd. Controleer eerst of het GPS-signaal is geactiveerd op uw smartphone en in de instellingen van de Audi connect plug and play app. Beide signalen moeten geactiveerd zijn om de ritten correct te registreren. Bovendien kan het signaal worden beïnvloed in gebieden met een slechte dekking (bijv. ondergrondse parkeergarages), waardoor de opname niet correct is.

Ook kan het zijn dat het GPS-signaal van je smartphone wordt beïnvloed of uitgeschakeld doordat de batterijbesparende modus op je smartphone actief is. Gebruik uw smartphone daarom altijd in de normale modus om uw ritten optimaal vast te leggen.
Wanneer eindigt mijn reis?
Uw reis eindigt afhankelijk van de instelling die u heeft gemaakt voor het automatisch beëindigen van een reis. Als deze is ingesteld op 90 min, eindigt de reis 90 min nadat u uw wagen hebt uitgeschakeld. Als deze is ingesteld op 0 min, eindigt de reis onmiddellijk nadat u uw wagen hebt uitgeschakeld.
Kan ik ritten handmatig toevoegen?
U kunt handmatig ritten toevoegen aan het rittenoverzicht. Kies hiervoor in het menupunt "Ritten" "Rit toevoegen" en voer de datum van uw reis in. Handmatig toegevoegde ritten kunnen later op elk moment worden bewerkt.
Krijg ik alle gebruikelijke rijgegevens voor een handmatig toegevoegde rit?
Omdat handmatig toegevoegde ritten niet door uw Audi DataPlug zijn geregistreerd, zijn er geen waarden voor een efficiënte rijstijl beschikbaar. Je kunt dus ook geen punten krijgen voor die rit. Ook worden bij een handmatig toegevoegde rit de duur/standtijd, gemiddelde snelheid en maximumsnelheid niet weergegeven omdat deze gegevens niet beschikbaar zijn.

Elektrisch rijden

Kan ik Audi connect plug and play gebruiken voor mijn elektrische wagen of hybride elektrische wagen?
Audi connect plug and play is compatibel met veel nieuwe en tweedehands Audi wagens die vanaf 2008 zijn geproduceerd. Meer informatie over de compatibiliteit van onze Audi modellen vindt u hier op de Audi connect plug and play-homepage of bij uw Audi verdeler. Houd er rekening mee dat er bij een elektrisch voertuig verschillen kunnen zijn in de functies. Zo berekenen we efficiënte rijstijlen iets anders voor die voertuigen en worden verschillende voertuigparameters weergegeven voor een rit.
Wat houdt de functie "Tankmonitor" in?
De functie "Tankmonitor" detecteert het tanken meestal automatisch, maar u kunt het tanken ook handmatig toevoegen. De detailweergave van een tankbeurt toont verschillende informatie zoals de tijd, de kilometerstand, de ingekochte liters brandstof, de totaalprijs en de prijs per liter.
Hoe herkent de Audi connect plug and play-app het tanken, vooral omdat mijn voertuig tijdens het tanken is uitgeschakeld?
Audi connect plug and play detecteert een verschil in het tankniveau en kan zo het getankte volume meten. De Audi DataPlug stuurt de informatie over het tankniveau van uw wagen naar de app zodra u uw Audi start. Er wordt dan aan u gevraagd of u het proces wilt vastleggen.
Heb ik de mogelijkheid om de bijbehorende prijs voor de betreffende tankbeurt in te voeren om de kosten in de gaten te houden?
In de Audi connect plug and play-app kunt u informatie zoals brandstofprijs en gereden kilometers invoeren om uw kosten in de gaten te houden.
Hoeveel tankbeurten worden getoond?
Alle tankbeurten die u tijdens het gebruik van de Audi DataPlug en de app hebt uitgevoerd en opgeslagen, worden in de geschiedenis weergegeven.
Kan ik een locatie invoeren, zoals een benzinestation?
U kunt de naam van het tankstation invullen. De plug and play-app Audi connect voert het adres meestal automatisch in.

My Audi

Wat houdt de functie myAudi in?
myAudi toont u informatie over uw wagen, zoals de kilometerstand, de accuspanning, het VIN van uw auto en enkele andere wagengegevens zoals het modeljaar, motortype, transmissietype, aandrijflijn, enz. U kunt ook de datum van eerste registratie en de datum van de eerstvolgende wettelijke voertuiginspectie terugvinden.
Wat als de Audi connect plug and play-app een waarschuwingsbericht weergeeft, maar mijn auto niet (of omgekeerd)?
De waarschuwingsberichten en controlelampjes in de wagen zijn bepalend. Als de weergegeven informatie tegenstrijdig is, kunt u controleren of de verbinding tussen de Audi DataPlug en uw smartphone actief is of een Audi verdeler bezoeken.

Als het probleem zich blijft voordoen, neem dan contact op met de Audi klantenservice of de serviceadviseur van uw Audi verdeler.
Welke instellingen kan ik maken onder het item "Mijn banden"?
U kunt de banden voor uw wagen toevoegen onder het item "Mijn banden". Eerst kunt u het bandentype instellen. Vervolgens kunt u in de app de band terugvinden en de fabrikant, kilometerstand en fabricagedatum invoeren en een bandenwisselafspraak invoeren.
Verstuurt mijn voertuig continu de actuele informatie?
Zolang het contact is ingeschakeld en u zich binnen het bereik van de Bluetooth-verbinding bevindt, is de informatie actueel. Zodra het contact wordt uitgeschakeld of er geen verbinding meer is met uw smartphone, blijft de informatie op de laatst opgeslagen waarde staan.

Als u uw wagen bijvoorbeeld 5 dagen niet heeft gestart, zijn de gegevens ook 5 dagen oud.

Let ook op het volgende: storingen aan uw voertuig die zijn opgetreden nadat het voertuig is uitgeschakeld, worden niet geregistreerd.

Parkeerlocatie

Wat houdt de functie "Parkeerlocatie" in?
Met de functie "Parkeerlocatie" kunt u uw laatste parkeerplaats opslaan, weergeven en delen. U kunt uw parkeertijd raadplegen, zodat u bijvoorbeeld altijd weet wanneer uw parkeertijd is verstreken. Bovendien kunt u de app u laten navigeren naar uw parkeerlocatie of uw parkeerlocatie delen via WhatsApp of sms.
Kunnen andere mensen mijn parkeerlocatie zien?
Zolang u uw parkeerlocatie niet publiceert of verzendt via de functie "Delen" kan de locatie alleen door u als gebruiker worden bekeken.
Hoe nauwkeurig is de informatie (in meter)?
In principe kunt u uitgaan van een nauwkeurigheid van ca. 5 à 10 meter op basis van GPS-technologie. Dit kan echter door verschillende factoren worden beïnvloed, zodat exacte locatie-informatie niet kan worden gegarandeerd. In ondergrondse parkeergarages wordt de GPS bijvoorbeeld vaak gehinderd door de dikte van de muren.

Servicemeldingen

Wat zijn Servicemeldingen?
Servicemeldingen zijn afspraakverzoeken aan uw Audi verdeler die handmatig of automatisch via uw app kunnen worden geactiveerd. Als de app u bijvoorbeeld een waarschuwing laat zien, kunt u direct een afspraakverzoek sturen. Uw Audi verdeler neemt dan contact met u op en stelt een datum voor uw afspraak voor.
Voor welke functies in de app kan ik servicemeldingen aanbevelen?
Als uw app gele waarschuwingen weergeeft in het menu ""Audi connect plug and play"" (om een serviceafspraak te maken) of als u contact moet opnemen met uw Audi verdeler over banden of batterijspanning (bijvoorbeeld om hiervoor een afspraak te maken), kunt u serviceaanvragen naar uw gebruikelijke Audi verdeler sturen.

Let op: Als er een rode waarschuwing wordt getoond, wordt het nummer van onze pechservice direct in de app getoond. Het is in dit geval niet mogelijk om een serviceaanvraag aan te vragen.
Kan ik kiezen of ik automatische of handmatige verzoeken wil doen?
In de instellingen kunt u op elk moment wisselen tussen handmatig en automatisch. Aanvragen voor inspectieservice en olieservice kunnen automatisch worden verzonden. Gele waarschuwingen kunnen alleen door u handmatig worden aangevraagd.
Kan ik onafhankelijk van het onderhoudsinterval of een bandenafspraak een aanvraag sturen?
U kunt op elk moment onder "Servicemeldingen" een aanvraag naar uw gebruikelijke Audi verdeler sturen.
Hoe kan ik zien dat er een automatische melding is verzonden?
Zodra er een automatische afspraakaanvraag is verzonden verschijnt er een melding op uw smartphone.

Serviceafspraken

Wat houdt de functie "Serviceafspraken" in?
U kunt de functie "Serviceafspraken" gebruiken om alle Audi verdelers weer te geven (de dichtstbijzijnde wordt automatisch weergegeven), een Audi verdeler te zoeken, hun contactpersoon inclusief telefoonnummer te tonen en de app naar de geselecteerde verdeler te laten navigeren. U kunt uw afspraakverzoeken ook handmatig naar uw Audi verdeler sturen en in het menu beheren. Neem de landelijke verkeersregels in acht.
Kan ik ook zoeken naar onafhankelijke garages?
U kunt de plug and play-app Audi connect alleen gebruiken om officiële Audi verdelers te zoeken.
Hoe weet Audi connect plug and play waar ik ben?
De app onthoudt meestal automatisch uw laatste locatie. Zo kunt u zich door de app naar uw wagen laten leiden, of de GPS-coördinaten delen met uw vrienden.
Kan ik ook de openingstijden van de geselecteerde Audi verdeler zien?
De openingstijden van de Audi verdelers zitten er momenteel niet in.
Als ik bel, gebeurt dit dan normaal via de smartphone of via de app, met mijn data?
U voert het telefoongesprek uit zoals een gewoon telefoongesprek. Uw data wordt hiervoor niet gebruikt.
Hoe kan ik mijn Audi verdeler voor een individuele wagen wijzigen?
U kunt voor elk van uw wagenprofielen een aparte Audi verdeler selecteren. Ga hiervoor naar "Instellingen" -> "Autoprofielen" -> "Autobeheer" en selecteer de wagen waarvoor u de Audi verdeler wilt wijzigen. Vervolgens kunt u in het menu "Audi verdeler" een Audi verdeler voor de geselecteerde wagen instellen. Houd er rekening mee dat u uw autoprofiel alleen kunt wijzigen als er geen wagen is aangesloten op de Audi DataPlug.
Wat gebeurt er met mijn afspraakverzoeken als ik van Audi verdeler verander?
Uw afspraakverzoeken met uw vorige verdeler blijven staan. Nieuwe aanvragen worden naar uw nieuwe Audi verdeler gestuurd.
Kan ik afspraken met mijn Audi verdeler annuleren in de app?
Deze functie wordt momenteel niet ondersteund. Om een afspraak te annuleren, moet u rechtstreeks contact opnemen met uw Audi verdeler.
Hoe krijg ik feedback over een afspraakverzoek van mijn gebruikelijke Audi verdeler?
Uw Audi verdeker belt of stuurt u een e-mail om een afspraak te maken. Nadat u een afspraak heeft gemaakt, kunt u deze invoeren in de app.
Kan ik mijn afspraken overzetten naar de agenda van mijn smartphone?
Om uw afspraken over te zetten naar de agenda van uw smartphone, moet u de Audi connect plug and play-app toestemming geven om na het invoeren van de afspraak toegang te krijgen tot de agenda van uw smartphone. Een latere wijziging van de afspraak wordt niet automatisch toegepast op de kalender.

Pech en bijstand

Wat houdt de "Pech en bijstand" functie precies in?
Voor Pechbijstand en Klantenservice heeft u elk twee geregistreerde nummers, die u rechtstreeks kunt bellen. De gesprekskosten zijn afhankelijk van het contract met je provider. Bij bellen vanuit het buitenland kunnen roamingkosten in rekening worden gebracht.
Kan ik de pechdienst ook buiten mijn land bereiken?
U kunt de pechdienst op elk moment bereiken via de app, ook buiten uw land.

Statistiek

Wat houdt de functie "Statistiek" in?
Deze functie biedt u de mogelijkheid om binnen uw app verschillende statistieken te bekijken. U kunt gedetailleerde statistieken bekijken over uitdagingen, efficiënte rijstijl, brandstofkosten, enz.
Hoe wordt het dag-/nachtbereik bepaald?
Het dagbereik is gedefinieerd van 05:01 uur tot 21:00 uur en het nachtbereik is gedefinieerd als 21:01 uur tot 05:00 uur.

Tips & tricks

Audi connect plug and play herkent mijn e-mailadres niet tijdens het inloggen en als ik me opnieuw probeer te registreren, krijg ik te horen dat mijn e-mailadres al in gebruik is. Waarom?
Dit wordt meestal veroorzaakt door de autofill-functie op je smartphone. Wanneer uw e-mailadres is ingevoerd met deze functie, wordt aan het einde een extra spatie toegevoegd. Deze spatie betekent dat onze server het geregistreerde e-mailadres niet kan herkennen.

Controleer of er geen spatie achter het e-mailadres staat en probeer het opnieuw.

Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u contact opnemen met de Audi klantenservice of uw Audi verdeler.
Er wordt alleen een rechte grijze lijn weergegeven voor mijn reis in plaats van de daadwerkelijk gereden route. Waarom is dat?
Misschien is het GPS-signaal op uw mobiele telefoon gedeactiveerd. Controleer eerst of het GPS-signaal is geactiveerd op uw smartphone en in de instellingen van de Audi connect plug and play-app. Om de ritten correct te registreren, moeten beide signalen geactiveerd zijn.

Bovendien kan het signaal in gebieden met een slechte dekking (bijv. ondergrondse parkeergarages) worden verslechterd, waardoor de opname niet correct is. Ook kan het zijn dat het GPS-signaal van je smartphone wordt beïnvloed of uitgeschakeld doordat de batterijbesparende modus op je smartphone actief is. Gebruik uw smartphone daarom altijd in de normale modus om uw ritten optimaal vast te leggen.

Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u contact opnemen met de Audi klantenservice of uw Audi verdeler.
Mijn parkeerlocatie wordt niet correct of helemaal niet weergegeven.
Hier kunnen verschillende redenen voor zijn:

• Het GPS-signaal is uitgeschakeld op uw smartphone en/of in de instellingen van de Audi connect plug and play app. Beide signalen moeten worden geactiveerd.
Bovendien kan het signaal in gebieden met een slechte dekking (bijv. ondergrondse parkeergarages) worden verstoord, waardoor de registratie van de parkeerpositie mislukt.

• Het Bluetooth-signaal op uw smartphone is niet geactiveerd. De Audi DataPlug stuurt via Bluetooth de Audi connect plug and play-app een signaal dat het voertuig geparkeerd stond en de app slaat de GPS-gegevens op als de geïdentificeerde locatie. Als er geen verbinding is, kan de parkeerlocatie niet worden opgeslagen.

Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u contact opnemen met de Audi klantenservice of uw Audi verdeler.
Bij het zoeken naar een Audi verdeler blijft de resultatenlijst wit.
Hier kunnen verschillende redenen voor zijn:

• Zoeken op stad/postcode: Als er in deze stad geen Audi verdeler wordt gevonden, blijft de resultatenlijst leeg. We werken momenteel aan een add-on waarmee u de dichtstbijzijnde Audi verdeler kunt zien.
• Zoeken op stad met automatisch aanvullen: deze functie van uw smartphone maakt typen gemakkelijker voor u door woorden (of in dit geval plaatsnamen) voor te stellen terwijl u begint te typen. Als u bijvoorbeeld ""Her"" invoert, wordt ""Herent"" voorgesteld.
Als u de suggestie selecteert, voegt uw smartphone altijd een spatie toe aan het einde, wat betekent dat de Audi connect plug and play-app de plaatsnaam niet correct kan detecteren. Zorg ervoor dat er geen extra spaties achter de ingevoerde plaatsnaam staan en probeer het opnieuw.

Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u contact opnemen met de Audi klantenservice of uw Audi verdeler.
Ik wil mijn gebruikelijke Audi verdeler instellen, maar kan de gewenste verdeler niet vinden.
Alleen geautoriseerde Audi verdelers vindt u met de Audi connect plug-and-play-app. Als de servicepartner die u zoekt geen officiële Audi verdeler is, wordt deze niet in de app opgeslagen.

Het kan ook zijn dat een nieuwe Audi verdeler nog niet in de lijst staat. Registratie is vereist om ervoor te zorgen dat u altijd toegang heeft tot de up-to-date lijst. Als u momenteel bent uitgelogd of geen internetverbinding hebt, wordt een offline lijst met alle Audi verdelers opgeslagen. Dit wordt alleen bijgewerkt bij elke app-update.

Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u contact opnemen met de Audi klantenservice of uw Audi verdeler.
"myAudi" geeft de keuring en/of oliebeurt weer als "niet herkend".
De informatie over het service-interval of de olieservice wordt voor het specifieke wagen verstrekt via de OBD-interface (on-board diagnostics). Sommige wagenmodellen verzenden deze waarden niet, waardoor ze niet in de app kunnen worden weergegeven.
Mijn Audi connect plug and play-app geeft waarschuwingen weer, maar mijn voertuig is volledig in orde.
Dit heeft meestal te maken met timing. Wanneer u uw wagen start, lichten eerst alle waarschuwingen op voor een korte controle, maar gaan deze weer uit als de functiescorrect werken. Om ervoor te zorgen dat de Audi DataPlug deze korte activering niet ten onrechte als defect meldt aan uw Audi connect plug and play-app, stuurt hij alleen actieve waarschuwingen als deze 60 seconden na het inschakelen van het contact nog actief zijn.

Als u nu uw wagen aanzet maar de motor nog steeds uit staat, bijvoorbeeld terwijl u een adres in uw navigatiesysteem invoert, is de Audi DataPlug al actief en lopen de 60 seconden. Als u de motor dan pas na enige tijd start, lichten de waarschuwingen op zoals hierboven beschreven en stuurt de Audi DataPlug ze naar de Audi connect plug and play-app die ze als echte defecten interpreteert.
Als dit bij u gebeurt, zet u de motor weer af, verwijdert u de sleutel en start u de motor opnieuw. De waarschuwingen zouden dan uit de Audi connect plug and play-app moeten verdwijnen.

Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u contact opnemen met de Audi klantenservice of de serviceadviseur van uw Audi verdeler.

Let op: de directe richtingaanwijzers/meldingen in de wagen en de informatie in het instructieboekje hebben altijd voorrang. Om grote schade aan uw wagen te voorkomen, raden wij u aan de aanwijzingen en aanbevelingen op te volgen, vooral bij ernstige systeemstoringen. Houd er ook rekening mee dat het negeren van de fouten u en anderen in gevaar kan brengen!
Mijn wagen geeft waarschuwingen weer, maar de app niet. Wat kan ik doen?
De waarschuwingen in de wagen moeten met de hoogste prioriteit worden opgevolgd. De directe richtingaanwijzers/meldingen in het voertuig en de informatie in het instructieboekje hebben altijd voorrang. Om grote schade aan uw wagen te voorkomen, raden wij u aan de aanwijzingen en aanbevelingen op te volgen, vooral bij ernstige systeemstoringen. Houd er ook rekening mee dat het negeren van de fouten u en anderen in gevaar kan brengen!
Wat kan ik doen als mijn iOS-apparaat geen verbinding maakt met de Audi DataPlug?
Ga naar de app om te controleren of uw DataPlug is gekoppeld:

1) Open de Audi connect plug and play-app.
2) Open het menu ""Instellingen"" en klik onder ""DataPlug-instellingen"" op ""Bekende DataPlugs"".
3) Veeg van rechts naar links op de DataPlug om het veld ""Verwijderen"" te openen. Bevestig dit.
4) Tik nu in iOS-instellingen -> Bluetooth -> ""Mijn apparaten""""op de blauwe ""i"" voor de DataPlug en vervolgens op ""Vergeet dit apparaat"".
5) Installeer nu de Audi DataPlug opnieuw in de Audi connect plug and play-app door de beschrijving in de app te volgen.

Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u contact opnemen met de Audi klantenservice of de serviceadviseur van uw Audi verdeler. Bovendien kunt u de compatibiliteit van uw voertuig opnieuw controleren. Op de Audi connect plug andplay-homepage of door contact op te nemen met uw Audi verdeler kunt u controleren of uw wagen compatibel is.
Waarom mislukt elke dag de eerste verbindingspoging met de Audi DataPlug?
Het is mogelijk dat verschillende apps, die de levensduur van de batterij proberen te verlengen en de prestaties van de smartphone proberen optimaliseren, onze achtergrondservice die naar de Audi DataPlug scant, na enige tijd stoppen en ervoor zorgen dat deze niet opnieuw wordt opgestart. Samsung-apparaten gebruiken hiervoor speciale Samsung-software. U kunt proberen de services uit te schakelen om een automatische verbinding te maken.

Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u contact opnemen met de Audi klantenservice of uw Audi verdeler.
Waarom wordt de taal voor de voertuigdetails niet aangepast na het wijzigen van de taal?
De taal in uw voertuiggegevens wordt slechts één keer per 24 uur gewijzigd. Wacht een dag en controleer de gegevens opnieuw. Als de taal nog steeds niet is gewijzigd, neem dan contact op met de Audi klantenservice of uw Audi verdeler.
Kan ik Audi connect plug and play gebruiken terwijl mijn smartphone in de batterijbesparende modus staat?
Voor een optimaal gebruik van de app dient u Audi connect plug and play niet te gebruiken terwijl uw smartphone in de batterijbesparende modus staat. De volgende fouten kunnen optreden als het GPS-signaal wordt beïnvloed in de batterijbesparende modus:

• Ritten worden niet correct geregistreerd.
• Adressen voor de reis worden niet correct of helemaal niet weergegeven.
• De laatste parkeerlocatie wordt niet weergegeven.
Waarom worden mijn ritten niet volledig of helemaal niet geregistreerd? (Reis niet begonnen, reis vroegtijdig beëindigd, reis laat begonnen)
Als uw ritten niet worden geregistreerd, kan dit zijn omdat uw smartphone geen verbinding kon maken met de Audi DataPlug. Als dit het geval is, start u uw smartphone opnieuw op en probeert u het opnieuw.

Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u contact opnemen met de Audi klantenservice of uw Audi verdeler.
Kan ik een supportverzoek sturen zonder in te loggen?
U kunt op elk moment een supportverzoek sturen zonder in te loggen. Het supportverzoek wordt verzonden met behulp van de "E-mail"-knop in de app (in het "Support"-menu).

Nadat u op de knop "E-mail" hebt geklikt, wordt er een e-mail geopend met voorbereide tekst die informatie uit de app bevat en het voor het Audi connect plug and play-ondersteuningsteam gemakkelijker maakt om uw vraag te beantwoorden.
Kan ik kilometers veranderen naar mijlen of andersom?
Momenteel is het niet mogelijk om te selecteren of uw ritten in kilometers of mijlen worden weergegeven. Het in de app geselecteerde land bepaalt of uw reizen worden weergegeven in kilometers of Engelse eenheden.