Audi RS e-tron GT | Audi België

Pure energie en progressieve prestaties

Woman in front of Audi RS e-tron GT

Gevormd door snelheid

Het sculpturale ontwerp verenigt de dynamische proporties van een gran turismo met de onmiskenbare trekken van een Audi RS model.

Stroomverbruik gecombineerd in kWh/100 km¹: 20,2 - 19,3 (NEDC); 22,5 – 20,6 (WLTP) Gecombineerde CO2-emissies in g/km¹: 0. De cijfers over het elektriciteitsverbruik en de CO₂ uitstoot in de bereiken zijn afhankelijk van de uitrusting die voor het voertuig is gekozen.

Audi RS e-tron GT roof

Sportiviteit en exclusiviteit in één

Het optionele carbon dak is gemaakt van een met koolstofvezels versterkt polymeer. Dit hightech materiaal is uiterst stijf en tegelijk vederlicht.

Stroomverbruik gecombineerd in kWh/100 km¹: 20,2 - 19,3 (NEDC); 22,5 – 20,6 (WLTP) Gecombineerde CO2-emissies in g/km¹: 0. De cijfers over het elektriciteitsverbruik en de CO₂ uitstoot in de bereiken zijn afhankelijk van de uitrusting die voor het voertuig is gekozen.

Audi RS e-tron GT cockpit

Focus en esthetiek voor een dynamische rijstijl

In de Audi RS e-tron GT² ligt de focus volledig op het functionele centrum van het interieur: de bestuurderspositie.

Stroomverbruik gecombineerd in kWh/100 km¹: 20,2 - 19,3 (NEDC); 22,5 – 20,6 (WLTP) Gecombineerde CO2-emissies in g/km¹: 0. De cijfers over het elektriciteitsverbruik en de CO₂ uitstoot in de bereiken zijn afhankelijk van de uitrusting die voor het voertuig is gekozen.

Manufacture Böllinger Höfe

Vooruitgang aangedreven door passie

Deze elektrisch aangedreven GT wordt geproduceerd in de Böllinger Höfe-fabriek, dicht bij Neckarsulm, waar oog voor detail steeds hand in hand gaat met nauwkeurigheid en kwaliteit.

Audi RS e-tron GT Edition one

Een zinderende start

Een voertuig met een fascinerend potentieel is de gelimiteerde edition one versie met bijzondere uitrustingen voor de eerste klanten van de Audi RS e-tron GT².

Stroomverbruik gecombineerd in kWh/100 km¹: 20,2 - 19,3 (NEDC); 22,5 – 20,6 (WLTP) Gecombineerde CO2-emissies in g/km¹: 0. De cijfers over het elektriciteitsverbruik en de CO₂ uitstoot in de bereiken zijn afhankelijk van de uitrusting die voor het voertuig is gekozen.

Vermogen

440

kW

Acceleratievermogen (0-100 km/h)

3,3

s

Oplaadsysteem

800

volt

Stroomverbruik gecombineerd in kWh/100 km¹: 20,2 - 19,3 (NEDC); 22,5 – 20,6 (WLTP)
Gecombineerde CO2-emissies in g/km¹: 0. De cijfers over het elektriciteitsverbruik en de CO₂ uitstoot in de bereiken zijn afhankelijk van de uitrusting die voor het voertuig is gekozen.

Universele uitstraling

De ambitie om een auto te re-interpreteren komt ook tot uiting in het pure design, geïnspireerd op aerodynamische prestaties. De progressieve luxe maakt dat de rijervaring bomvol emoties nog intenser wordt. Kenmerk: RS emblemen met de rode rhombus.

Audi RS e-tron GT front
Audi RS e-tron GT rear light
 

Bewegende lichtstrook

Er loopt opnieuw een bewegende lichtstrook loopt over de volledige breedte van de achterzijde, met aan de uiteinden individuele V-vormige ledsegmenten die ingewerkt zijn in de verlichtingsblokken. Deze dubbele functie met achteruitrijlichten en richtingaanwijzers in één is een primeur voor Audi.

Stroomverbruik gecombineerd in kWh/100 km¹: 20,2 - 19,3 (NEDC); 22,5 – 20,6 (WLTP) Gecombineerde CO2-emissies in g/km¹: 0. De cijfers over het elektriciteitsverbruik en de CO₂ uitstoot in de bereiken zijn afhankelijk van de uitrusting die voor het voertuig is gekozen.

Audi RS e-tron GT side view of rim

Nauwkeurige afwerking

De knap gevormde schouderlijn en de opvallende achterdiffusor stralen een indrukwekkende kracht uit. De zacht glooiende daklijn die uitloopt in de achterzijde van de Audi RS e-tron GT² geeft uiting aan de drang van dit voertuig om steeds vooruit te bewegen, zelfs wanneer het stilstaat.

Stroomverbruik gecombineerd in kWh/100 km¹: 20,2 - 19,3 (NEDC); 22,5 – 20,6 (WLTP) Gecombineerde CO2-emissies in g/km¹: 0. De cijfers over het elektriciteitsverbruik en de CO₂ uitstoot in de bereiken zijn afhankelijk van de uitrusting die voor het voertuig is gekozen.

Man in front of Audi RS e-tron GT
 

Zuiver en precies

Opvallende accenten onderstrepen de voornaamste kenmerken. Het lage zwaartepunt van de wagen wordt bijvoorbeeld zichtbaar door de geaccentueerde drempels en de lange wielbasis.

Stroomverbruik gecombineerd in kWh/100 km¹: 20,2 - 19,3 (NEDC); 22,5 – 20,6 (WLTP) Gecombineerde CO2-emissies in g/km¹: 0. De cijfers over het elektriciteitsverbruik en de CO₂ uitstoot in de bereiken zijn afhankelijk van de uitrusting die voor het voertuig is gekozen.

Dynamische expressie: de RS designpacks

Het RS designpack rood voegt opvallende accenten toe aan het interieur door contrasterende rode stiksels. Het RS designpack grijs onderstreept het design van het interieur dankzij een combinatie van kwalitatieve interieurmaterialen en subtiele contrasterende staalgrijze stiksels.

Audi RS e-tron GT cockpit

Alles in het zicht

De vereenvoudigde cockpit met een volledig digitaal 12,3” kleurendisplay en de middenconsole zijn ergonomisch op de bestuurder gericht.

Stroomverbruik gecombineerd in kWh/100 km¹: 20,2 - 19,3 (NEDC); 22,5 – 20,6 (WLTP) Gecombineerde CO2-emissies in g/km¹: 0. De cijfers over het elektriciteitsverbruik en de CO₂ uitstoot in de bereiken zijn afhankelijk van de uitrusting die voor het voertuig is gekozen.

Audi RS e-tron GT front seat
 

Sportieve look. Sportief karakter

De sportzetels voorin bieden goede laterale ondersteuning, zelfs bij bochten tegen hoge snelheden.

Stroomverbruik gecombineerd in kWh/100 km¹: 20,2 - 19,3 (NEDC); 22,5 – 20,6 (WLTP) Gecombineerde CO2-emissies in g/km¹: 0. De cijfers over het elektriciteitsverbruik en de CO₂ uitstoot in de bereiken zijn afhankelijk van de uitrusting die voor het voertuig is gekozen.

Audi RS e-tron GT rear seats

Een rij zetels achterin

De prominente buitenste achterzetels benadrukken het sportieve karakter.

Stroomverbruik gecombineerd in kWh/100 km¹: 20,2 - 19,3 (NEDC); 22,5 – 20,6 (WLTP) Gecombineerde CO2-emissies in g/km¹: 0. De cijfers over het elektriciteitsverbruik en de CO₂ uitstoot in de bereiken zijn afhankelijk van de uitrusting die voor het voertuig is gekozen.

De formule voor vooruitgang

De lithium-ionbatterij van 800 V, die in het vlakke onderstel verwerkt is, biedt absolute topprestaties, zowel voor het opladen als voor het rijden. In combinatie met het recuperatiesysteem biedt ze een bereik tot 472-433 km volgens de WLTP-meetprocedure.

Audi RS e-tron GT charging in public

Snel opladen³

De prestaties van de Audi RS e-tron GT² zijn ook duidelijk bij het opladen: standaard tot 270 kW bij laadstations met 800 volt. Het duurt ongeveer 5 minuten om voldoende vermogen op te laden voor de volgende 100 km. In zo’n 22,5 minuten raakt de batterij van 5% weer opgeladen tot ongeveer 80%.

Stroomverbruik gecombineerd in kWh/100 km¹: 20,2 - 19,3 (NEDC); 22,5 – 20,6 (WLTP) Gecombineerde CO2-emissies in g/km¹: 0. De cijfers over het elektriciteitsverbruik en de CO₂ uitstoot in de bereiken zijn afhankelijk van de uitrusting die voor het voertuig is gekozen.

Audi RS e-tron GT charging at home
 

Thuis opladen⁴

De Audi RS e-tron GT² kan thuis worden opgeladen met een standaard laadvermogen van 11 kW (wisselstroom – AC). Voor sneller opladen met 22 kW thuis is het optionele e-tron-laadsysteem vereist, in combinatie met de in de wagen gemonteerde lader van 22 kW (AC).

Stroomverbruik gecombineerd in kWh/100 km¹: 20,2 - 19,3 (NEDC); 22,5 – 20,6 (WLTP) Gecombineerde CO2-emissies in g/km¹: 0. De cijfers over het elektriciteitsverbruik en de CO₂ uitstoot in de bereiken zijn afhankelijk van de uitrusting die voor het voertuig is gekozen.

Op en top RS

Het geleverde vermogen van de Audi RS e-tron GT² met zijn volledig elektrische quattro-vierwielaandrijving
is bijzonder indrukwekkend. Met zijn elektrische aandrijving op zowel de voor- als de achteras levert hij tot 440 kW vermogen (Stroomverbruik gecombineerd in kWh/100 km¹: 20,3 – 19,3 (NEDC); 22,5 – 20,6 (WLTP); gecombineerde CO2-emissies in g/km¹: 0).

Energie voor 100 km opgeladen in

5

min

Batterij 80% opgeladen in

22,5

min

Bereik (WLTP)

472

km

Stroomverbruik gecombineerd in kWh/100 km¹: 20,2 - 19,3 (NEDC); 22,5 – 20,6 (WLTP)
Gecombineerde CO2-emissies in g/km¹: 0. De cijfers over het elektriciteitsverbruik en de CO₂ uitstoot in de bereiken zijn afhankelijk van de uitrusting die voor het voertuig is gekozen.

Het geluid van de RS e-tron GT²

Onze nieuwsbrief

De volgende grote mijlpaal op weg naar de mobiliteit van de toekomst werd zopas onthuld. Ontvang exclusieve informatie over de Audi RS e-tron GT² met onze nieuwsbrief.

FAQ

Lees onze FAQ betreffende de reservatie van de Audi RS e-tron GT.

1
De CO₂-emissie en verbruikswaarden worden alleen ter indicatieve titel gegeven. Het is mogelijk dat de waarden die zijn opgegeven voor een specifieke configuratie van een voertuig verschillen van de waarden die worden weergegeven op het gelijkvormigheidsattest bij aflevering van het voertuig. Bovendien kan dit eventuele verschil de krachtens de toepasselijke wetgeving (sociaal, fiscaal, enz.) verschuldigde bedragen mogelijks beïnvloeden. Contacteer uw verdeler voor alle informatie over de fiscaliteit van uw voertuig.
2
Stroomverbruik gecombineerd in kWh/100 km¹: 20,2 - 19,3 (NEDC); 22,5 – 20,6 (WLTP) Gecombineerde CO2-emissies in g/km¹: 0. De cijfers over het elektriciteitsverbruik en de CO₂ uitstoot in de bereiken zijn afhankelijk van de uitrusting die voor het voertuig is gekozen.
3
De laadtijd van de batterij varieert al naargelang verschillende factoren zoals de omgevingstemperatuur, het gebruik van andere landenspecifieke connectoren en het gebruik van de preconditioning-functie (bv. airconditioning van het voertuig vanop afstand). Bij het gebruik van connectoren voor thuisgebruik beperkt het e-tron-laadsysteem de laadcapaciteit.
4
Voor opladen op wisselstroom (AC) beveelt Audi aan om de batterij met zijn hoge voltage op te laden via industriële stopcontacten, in laadstations of via een muurbox. Dit is efficiënter en veel sneller dan het opladen via een gewoon stopcontact thuis. Vermijd om uw voertuig regelmatig thuis op te laden via gewone stopcontacten en het mobiele Compact-oplaadsysteem indien u toegang hebt tot een industrieel stopcontact met wisselstroom (AC) of een openbaar laadstation (AC of DC). De laadcapaciteit hangt af van het type netstroomconnector, de spanning van het land en het aantal beschikbare fasen van het stroomnet, en van de elektrische installatie van de gebruiker. De capaciteit kan dus lager zijn in bepaalde gevallen.