Audi R8 Spyder V10 quattro | Geef iedereen het nakijken
Audi R8 Spyder V10 quattro

Audi R8 Spyder V10

Meer uitzichten per seconde.
De Audi R8 Spyder V10 quattro.

Gecombineerd brandstofverbruik¹: 13,9–13,7 l/100km | Gemiddelde CO2 emissie¹: WLTP: 316–312 g/km (NEDC: 311–311 g/km)
Contacteer uw verdeler voor alle informatie over de fiscaliteit van uw voertuig.

Een sportief exterieur, een krachtige aandrijving en de mogelijkheid om de omgeving van dichtbij te bewonderen: de Audi R8 Spyder V10 quattro² is de belichaming van een exclusieve levensstijl.

Performance is an attitude.

Download alle
00:00 | 00:00
1920x1080-audi-r8-spyder-rear-R8_2020_1614.jpg
1920x1080-audi-r8-spyder-rear-R8_2020_1614.jpg
  • Het ultieme statement: het ventilatierooster over de volledige breedte van de wagen met hooggeplaatste diffusor.

  • Overstijgt de middelmaat: afgeplatte groeven op de motorkap als typisch kenmerk van het iconische Audi Sport quattro merk.

  • 128 leds vormen een opvallend lichtsignatuur op de achterkant dat je van heel ver kunt zien.

  • Indrukwekkend: In 3,5 seconden (gecombineerd brandstofverbruik¹: 13,6 l/100 km gecombineerde CO₂-uitstoot¹: 311 g/km) bereikt de Audi R8 Spyder V10 quattro een snelheid van 100 km/u.

  • Open voor alles: de Audi R8 Spyder V10 quattro² met open kap.

  • Een sportief exterieur, een krachtige aandrijving en de mogelijkheid om de omgeving van dichtbij te bewonderen: de Audi R8 Spyder V10 quattro² is de belichaming van een exclusieve levensstijl.

  • Eén blik op het interieur: Alle bedieningselementen zijn op de bestuurder gericht.

  • De nieuw ontwikkelde S-tronic heeft zeven dicht bij elkaar liggende sportieve versnellingen.

  • Speciaal display: Informatie over g-krachten, koppel of rondetijden wordt weergegeven rondom de toerenteller in de Audi virtual cockpit.

Prestaties in cijfers

Vermogen

419

kW*

(570 pk)

Topsnelheid

322

km/u*

Acceleratie

3.5

s*

Van 0 tot 100 km/u

* Gemiddeld brandstofverbruik* 13,9–13,7 l/100km | Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 316–312 g/km (NEDC: 311–311 g/km)

Laat niets te wensen over: de kap

Met slechts 44 kg draagt de kap van de Audi R8 Spyder V10 quattro² bij tot de uitstekende verhouding tussen vermogen en gewicht. Een elektrohydraulische aandrijving vouwt de kap weg onder een met koolstofvezel versterkte (CFRP) deksel in slechts 20 seconden bij snelheden tot 50 km/u. En even gemakkelijk is het om de achterruit met een druk op de knop. in het schutbord in- of uit te schuiven

Audi R8 Spyder V10 quattro with closed soft top

Door en door krachtig

In het hart van de Audi R8, midden tussen de assen, bevindt zich een V10-motor met natuurlijke aanzuiging. De 5.2 FSI-motor (Gecombineerd brandstofverbruik¹: 13,9–13,7 l/100km | Gemiddelde CO2 emissie¹: WLTP: 316–312 g/km (NEDC: 311–311 g/km)) bereikt zijn maximale koppel van 560 Nm bij 6.200 t/min. Dankzij de dry-sumpsmering kon de motor bijzonder laag worden gemonteerd, wat een grote invloed heeft op de nauwkeurigheid waarmee je de R8 kunt besturen in om het even welke situatie. De speciale ontstekingssequentie van de 10 cilinders staat in voor het heerlijk karakteristieke geluid van de motor.

Met 419 kW (570 pk) stelt de middenmotor u in staat om in slechts 3,5 seconden naar 100 km/u te sprinten. Op dat ogenblik bent u nog 222 km/u verwijderd van de topsnelheid. Op de weg daar naartoe wordt u begeleid door een nieuwe 7 S tronic-versnellingsbak met dicht bij elkaar liggende sportieve versnellingen en een geoptimaliseerde quattro-aandrijving die te allen tijde garant staat voor een optimale koppelverdeling.

The Audi R8 Spyder V10 quattro in a dynamic rear view

De ophanging: precisie in al haar facetten

De Audi R8 Coupé V10 quattro² is standaard uitgerust met Audi drive select dat de keuze biedt tussen met vier rijmodi. Audi magnetic ride met CFRP-stabilisator is verkrijgbaar als een optioneel vederlicht dempingssysteem dat de werking van de schokdempers aanpast aan uw rijstijl en het wegprofiel.

De als optie verkrijgbare dynamische stuurinrichting past de stuurhoek aan de snelheid aan voor een uiterst speelse handling. Het stalen remsysteem met geperforeerde en inwendig geventileerde remschijven vermindert de snelheid efficient. Zijn opvallende wave-design illustreert de hoge mate waarin Audi zijn lichtgewichtdesign integreert in ieder detail van de R8 Spyder quattro². Optioneel verkrijgbaar als keramisch remsysteem met remzadels in rood, antraciet of blauw.

The Audi R8 Spyder

Vorm volgt fascinatie – het design

Gesloten accentueert de kap de atletische aard van de Audi R8 Spyder V10 quattro². Met geopende kap wordt uw aandacht getrokken door de krachtig geaccentueerde wielkasten en de afgeplatte groeven boven het Singleframe-radiatorrooster.

Diepe horizontale lijnen verlenen de Audi R8 Coupé V10 quattro² een verlaagde en sportieve look. De achterpartij maakt, met haar sportieve diffusor, haar ventilatierooster over de volledige breedte van de wagen, en haar nieuwe uitlaatpijpen het ultieme statement. In plaats van de standaard 19-duimse velgen kunt u opteren voor de nieuw ontworpen 20-duimse gefreesde velgen die verkrijgbaar zijn in 5-V-dynamiekdesign en met drie verschillende oppervlakken.

Der Audi R8 Spyder V10 quattro with open soft top

Interieur: Focus en elegantie

Een grote boog met opvallende contouren plaatst al de bedieningselementen pal in uw gezichtsveld, en verwijst naar het op de bestuurder gerichte design van een monoposto. Daarenboven zijn de elektrisch en pneumatisch verstelbare verwarmde R8-sportzetels bekleed met fijn nappaleder. De R8 Spyder V10 quattro² is onder meer verkrijgbaar in volgende kleurencombinaties : pastelzilver met rotsgrijs contraststiksel, palominobruin met staalgrijs stiksel en zwart met utopiablauw stiksel.

Interior of the Audi R8 Spyder V10 quattro

De Audi virtual cockpit: al de informatie die u nodig hebt

De combinatie van MMI navigatie plus en de standaard Audi virtual cockpit maakt alle functies eenvoudig te bedienen, zonder dat u het stuur hoeft los te laten of uw ogen hoeft af te wenden van de weg. Op het 12,3-duimse display van de Audi virtual cockpit ligt de klemtoon op de toerenteller waarrond andere prestatiewaarden kunnen worden geordend, zoals koppel, G-krachten, rondetijden, temperatuur van de motor en trasmissieolie, alsook bandendruk en -temperatuur. Het MMI-bedieningssysteem werkt met intelligente spraakherkenning.

The Audi virtual cockpit
1
De CO₂-emissie en verbruikswaarden worden alleen ter indicatieve titel gegeven. Het is mogelijk dat de waarden die zijn opgegeven voor een specifieke configuratie van een voertuig verschillen van de waarden die worden weergegeven op het gelijkvormigheidsattest bij aflevering van het voertuig. Bovendien kan dit eventuele verschil de krachtens de toepasselijke wetgeving (sociaal, fiscaal, enz.) verschuldigde bedragen mogelijks beïnvloeden. Contacteer uw verdeler voor alle informatie over de fiscaliteit van uw voertuig.
2
Gecombineerd brandstofverbruik¹: 13,9–13,7 l/100km | Gemiddelde CO2 emissie¹: WLTP: 316–312 g/km (NEDC: 311–311 g/km)