“Dynamisch wagenpark kan verschil maken in war on talent”

“We zijn een dynamisch bedrijf dat jonge mensen alle kansen wil geven. De Audi A1 past daar perfect bij”

Audi Magazine

Al sinds de oprichting van het bedrijf in 1936 staat het Antwerpse Callens in de top 10 van Belgische auditkantoren. En toch voelt ook dit gerenommeerde bedrijf dat de war on talent volop woedt. Mede daarom koos Managing Partner Philip Callens ervoor om zijn bedrijfsvloot in een nieuw kleedje te steken. Via garage Claessens werden vijftien Audi A1 Sportbacks en één Audi A3 besteld. “Jong talent aantrekken is momenteel onze grootste uitdaging. Dus kozen we resoluut voor een vloot die dynamiek uitstraalt.”

Callens
Callens

Integriteit, onafhankelijkheid en een persoonlijke aanpak. Dat zijn de kernwaarden van Callens. Toevallig of niet een perfecte match met waar het merk Audi voor staat. “Voor elke klant gaan we op zoek naar de juiste oplossing”, zegt Edward Bauwens, Head of Fleet van de Market Area Antwerpen-Mechelen, waar garage Claessens deel van uitmaakt. “Onze eerste functie is advies verlenen: we vertrekken vanuit de noden en mogelijkheden van de klant. En we gaan na hoe we ons aanbod daarop kunnen afstemmen. Het plaatje moet kloppen. We gaan bijvoorbeeld geen strategische gesprekken voeren omtrent de elektrificatie van een wagenpark zonder een voorafgaande studie omtrent de infrastructuur en de laadmogelijkheden bij de klant.”

Callens

Bewuste keuze voor Audi

Autobedrijf Claessens sloeg de handen in elkaar met Audi Import om Callens vijftien Audi A1 Sportbacks en één Audi A3 te kunnen leveren aan een gunstig leasingtarief. Die zijn voornamelijk bedoeld voor de Junior Auditor-profielen. “We wisten eigenlijk al van in het begin dat we voor Audi wilden gaan”, verklapt Philip Callens. “Niet alleen is de garage uitstekend gelegen nabij ons Antwerpse kantoor, we wilden ook expliciet een premiummerk in huis halen. De uitdaging om jong talent aan te trekken is groot. Dus kozen we voor onze starters heel bewust voor wagens die passen bij de uitstraling van ons kantoor en ons netwerk. Dat is de Audi A1 Sportback helemaal. En toen we hoorden dat de nieuwe Audi A1 net werd gereleased , waren we nog enthousiaster. We zijn een dynamisch bedrijf dat jonge mensen alle kansen wil geven om zich te ontplooien. Deze wagen past daar perfect bij.”

Callens

Dat beaamt ook Sébastien Laebens, Fleet Manager bij Audi. “De Audi A1 is heel populair bij starters. Bij heel wat bedrijven is het zelfs dé referentiewagen om jong talent aan te trekken: een compacte wagen met een premiumbadge, dat is mooi meegenomen. Een fijne bedrijfswagen blijft een grote troef – zeker in een moeilijke markt als consulting. En bij Audi Fleet kunnen we onze klanten scherpe tarieven aanbieden omdat de wagens ook een zeer hoge restwaarde hebben.”

Ontdek de nieuwe Audi A1
Callens

Design, comfort en veiligheid

De Junior Auditors van Callens zijn veel op de baan. Reden te meer om voor een betrouwbaar merk te kiezen, dat onderweg het nodige comfort biedt. “Dit model bevat ook de nodige assistentiesystemen en Audi connect, wat voor jonge mensen heel belangrijk is. Bovendien zijn onze mensen natuurlijk ook onze ambassadeurs bij de klanten. Ook daarom wilden we een auto met een zekere uitstraling, zodat we kunnen tonen: we zijn een jong, dynamisch kantoor dat technologisch op punt staat.”

En de chauffeurs, wat is hun eerste gevoel bij hun nieuwe wagen? Audi connect blijkt een grote troef: “We zijn elke dag op de baan. Het belangrijkste vind ik het comfort tijdens het rijden. We gebruiken vaak Waze, dus de connect-functie met je smartphone is superhandig”, vindt Malik. Dat bevestigen ook Kevin en Thijs: “Er zitten heel wat functies op die we niet verwacht hadden, zoals Apple CarPlay en Android Auto.”

Naast Audi connect valt ook het design duidelijk in de smaak. “Mijn eerste indruk was 'wauw'. Het is mijn eerste bedrijfswagen. De nieuwe Audi A1 heeft echt een knap, sportief design.” Kevin en Hamza pikken in: “Hij is hoekiger dan de vorige Audi A1, een mooie update van het Audi A1 model. En ook het rooster vooraan valt op.”

Sarah is dan weer onder de indruk van de assistentiesystemen: “Ik vind het belangrijk dat ik makkelijk kan parkeren. Hij is niet te groot en heeft sensoren. De lane assistant is ook heel handig én de auto remt vanzelf. Zo voel je je toch een pak veiliger onderweg.”

Ontdek de Audi Fleet services