Audi Q4 e-tron concept: de compacte elektrische SUV die het groots ziet
  • stage_exterior_front.jpg
Audi Q4 e-tron

Audi Q4 e-tron

Een compacte wagen met een grootse toekomst
De Audi Q4 e-tron concept

In 2019 was deze wagen al de ster van het autosalon in Genève, maar nu is de Audi Q4 e-tron concept zo goed als klaar om ook de weg te veroveren. Vanaf 2021 voegt dit model een compacte variant toe aan de elektrische revolutie van Audi, met dezelfde voordelen wat betreft prestaties, veiligheid en technologische mogelijkheden. Maak kennis met deze nieuwe SUV: 100% elektrisch, 100% e-tron.

Download alle
00:00 | 00:00
1920x1080_header .jpg
1920x1080_header .jpg

Twee krachtige en zuinige motoren

Een elektrische motor op de vooras, een tweede op de achteras. En standaard quattro-aandrijving voor alle uitvoeringen. De Audi Q4 e-tron concept is uitgerust met de krachtigste motorisatie die Audi te bieden heeft. Het vermogen is dan ook uitzonderlijk: 150 kW en 310 Nm koppel achteraan, 75 kW en 150 Nm vooraan. Zo trekt de auto in amper 6,3 seconden op van stilstand tot 100 km/u, en de elektronisch begrensde topsnelheid ligt op 180 km/u.

Zijn rijbereik van ruim 450 km heeft de Audi Q4 e-tron concept te danken aan zijn indrukwekkende accu van 82 kWh. Als die met 125 kW wordt opgeladen, haalt hij in amper 30 minuten 80% van zijn volle capaciteit. U bent dus in een mum van tijd weer onderweg.

Twee krachtige en zuinige motoren

Overduidelijk Audi,
overduidelijk e-tron

Eén blik volstaat om de Audi e-tron Q4 meteen te herkennen als een Audi. Dat dankt hij aan zijn typische familietrekjes: zijn gesloten radiatorrooster, gewelfde wielkasten en afhellende daklijn geven hem een dynamische look. Maar de SUV pronkt ook fier met zijn e-tron-afkomst. Zo ziet u dankzij de geaccentueerde carrosseriebodem duidelijk waar de batterij zit. En ook zijn 22" velgen laten geen twijfel bestaan over zijn elektrische potentieel.

Een versmelting van comfort en technologie

Hij mag dan wel compact zijn, de Audi Q4 e-tron concept is binnenin verrassend ruim. Dat komt doordat er geen overbreningsas is, maar ook door de wielbasis van 2,77 m. Resultaat: veel meer beenruimte, zowel voor- als achterin. De bestuurder neemt plaats in een comfortabele zetel van alcantara, waarin hij geniet van een uitzonderlijke rijervaring dankzij de virtual cockpit en het grote head-updisplay met nieuwe augmented-realityfunctie. De vaakst gebruikte functies met touchbediening werden in het stuur geïntegreerd. De infotainment- en voertuigfuncties bedient u met een 12,3", dat zich boven de middenconsole bevindt.

De elektrische revolutie gaat voort

Audi wil zijn CO2-uitstoot doorheen zijn hele productieketen terugschroeven. Het merk met de vier ringen blijft zijn gamma 100% elektrische modellen dus uitbreiden, onder meer met de Audi Q4 e-tron concept. Maar Audi kijkt ook verder dan alleen de motorisaties. Zo is de vloerbekleding in de Audi Q4 e-tron concept bijvoorbeeld gemaakt van gerecycleerde materialen. Omdat elk detail telt.

De elektrische revolutie gaat voort